خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران:

ایران جزو 10 کشور برتر علمی در حوزه دریایی

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۰۰۴

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال 2015 ایران جزو 10 کشور برتر علمی در حوزه دریایی شود گفت: ایران می‌تواند در بازار 3 میلیارد دلاری حوزه کشتی‌سازی سال 1404 سهم قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدسعید سیف در هفدهمین همایش صنایع دریایی در منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت دریا در بعد انرژی و جابجایی کالا و از ابعاد بین‌المللی گفت: رشد جابجایی بین‌المللی کالا در دو دهه گذشته تداوم داشته و این رقم به دو برابر نرخ رشد اقتصادی رسیده است.

وی ادامه داد: جمعیت 400 میلیون نفری آسیای میانه که به دریا راه ندارند می‌توانند از طریق ایران به آب‌های آزاد دسترسی پیدا کنند.

سیف همچنین با اشاره به ظرفیت‌های انرژی در دریا گفت: طی ده‌ اخیر برداشت انرژی از خشکی‌ها رشد چندانی نداشته و همواره ثابت بوده این در حالی است که منابع جدید انرژی در دریا کشف شده است.

وی با بیان اینکه در طراحی و ساخت سازه‌های دریایی هم به خودکفایی رسیده‌ایم گفت: در حال حاضر خوشبختانه توان ساخت کشتی‌ای صد هزار تنی و شناورهای کوچک هم وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 24 شرکت بخش خصوصی در حوزه دریا در کشورمان گفت: علاوه بر وجود توان بخش خصوصی در ابعاد علمی هم در بین کشورهای دنیا رتبه یازدهمی را داریم و توانایی علمی کشورمان در این زمینه اثبات شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 2015 جزو 10 کشور برتر علمی دنیا در حوزه دریایی باشیم.

وی با بیان اینکه 30 هزار شناور کوچک و بزرگ درایران وجود دارد گفت: با ادامه این روند به طور قطع می‌توانیم سهم قابل توجهی در بازار 30 میلیارد دلاری حوزه کشتی‌سازی در سال 1440 داشته باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشخبتانه اخیراً وزیر راه و شهرسازی ابلاغیه مبنی بر ممنوعیت شرکت‌ها و سازمان وزارت راه شهرسازی با انعقاد قرارداد با کارکنان و بازنشستگان را منتشر کرده است که این به معنای حمایت از بخش خصوصی واقعی است.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های غلط خرید تاسیسات دریایی از خارج کشور گفت‌: در حالی که 20 سال گذشته توانسته‌ایم سکوی جکاپ نفتی را بسازیم اما در این شرایط می‌بینیم که برخی‌ها سفارش خرید تاسیسات دریایی به خارج از کشور را می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز