خبرگزاری کار ایران

توسط معاون اول رئیس جمهور اعلام شد؛

رشد صد درصدی کشت کلزا در سال 94

معاون اول رئیس جمهوراز رشد صد درصدی کشت کلزا در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه نشست مدیران و معاونان ارشد وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و تحت فشار یکی از سیاست‌های مهم دولت است،  همچنین برنامه کمی تولید دانه‌های روغنی پیش بینی شده از سوی وزارت جهادکشاورزی به معنای خودکفایی صد درصد نیست اما حرکت به این سمت باید مورد حمایت قرار گیرد.  

اسحاق جهانگیری افزود:  در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع آبی در کشور، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و تحت فشار یکی از سیاست‌های مهم دولت است.

وی تاکید کرد: نیازمند راهکارهایی برای صرفه جویی در آب هستیم تا با افزایش بهره وری، تولید نیز ارتقا یابد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: این امر می تواند تاثیر خوبی در صرفه جویی مصرف آب داشته باشد و به طور حتم در برنامه ششم توسعه این بخش جزو طرح‌های اولویت دار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبار به این بخش در بودجه سال آینده توسط وزارت جهادکشاورزی تعیین شده است افزود:  امیدواریم تخصیص اعتبار به این بخش به طور کامل اختصاص یابد.  

جهانگیری در خصوص  واردات دانه‌های روغنی گفت:  در گزارش‌های معاونان وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد کشت کلزا امسال ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و کشاورزان از کشت دانه‌های روغنی به ویژه کلزا استقبال کرده‌اند،ضمن اینکه تصور می کنم اگر وزارت جهاد کشاورزی با همین سیاست پیش برود در برنامه‌های کمی دانه‌های روغنی موفق خواهد شد. 

کد خبر : ۳۳۱۱۱۵