خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ریلی رجاء :

پیشنهاد تشکیل نهاد متمرکز مرجع بخش‌خصوصی در راه‌آهن / با وجود مجوز متهم به گران فروشی شدیم

با وجود اینکه مجوز افزایش قیمت بلیت قطار به طور متوسط 8درصد صادر شد اما امروز متهم به گران‌فروشی می‌شویم.

مدیرعامل شرکت ریلی رجاء تشکیل یک نهاد متمرکز به عنوان مرجع تصمیم‌گیری‌ها در راه‌آهن را پیشنهاد داد و گفت: با وجود اینکه مجوز افزایش قیمت بلیت قطار به طور متوسط 8درصد صادر شد اما امروز متهم به گران‌فروشی می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن موسوی‌نژاد با بیان اینکه برای ایجاد تحول در سیستم حمل و نقل ریلی باید یک نگاه ساختاری به این بخش وجود داشته باشد گفت: طی دو سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش ریلی افتاده است و سال آینده هم شاهد تغیرات قابل توجهی در ساختار بخش خصوصی فعال در صنعت ریلی خواهیم بود.

وی ادامه داد:رقم سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی بسیار زیاد است و همچنین بازگشت سرمایه در این صنعت در دراز مدت رخ می‌دهد.

رئیس انجمن حمل و نقل ریلی کشور با تاکید براینکه سرمایه‌گذاران باید با افق بلند مدتی وارد این صنعت شوند ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری امروز قصد خرید و نوسازی ناوگان را داشته باشد حداقل 4 الی 5 دیگر از این سرمایه‌گذاری خود شروع به بهره‌برداری خواهد کرد.

موسوی‌نژاد گفت: بنابراین باید قوانین موجود برای این صنعت براساس این شرایط تنظیم شود.

وی با تاکید براینکه سرمایه‌گذاری جدی از سوی بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی نشده است گفت: نگران این هستیم که حمایت‌های دولتی از حمل و نقل ریلی در حد حرف باقی بماند.

وی باز تشکیل ستاد متمرکز برای راه‌آهن و حمل و نقل ریلی پیشنهاد داد و گفت: درحالی که شوراهایی در این صنعت مشغول به فعالیت هستند اما بر انجام عملیات مختار نیستند بنابراین پیشنهاد می‌شود نهادی  متمرکز در راه‌آهن برای پیگیری و وصول مطالبات سرمایه‌گذاران این حوزه ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت ریلی رجاء با بیان اینکه اختیارات کافی برای تصمیم‌گیری وجود ندارد گفت: درحالی که مجوز افزایش قیمت با وجود همه محذورات در بخش حقوق مسافر و خدمات رسانی به مسافران صادر شد اما امروز بخش مسافری راه‌آهن را متهم به گران فروشی می‌کنند.

وی ادامه داد: در خواست اصلی ما از دولت این است  که اگر قرار است حمایتی از این صنعت بشود یک نهاد متمرکز و صاحب‌اختیاری باشد که مرجعی واحد برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی محسوب شود.

کد خبر : ۳۳۱۰۷۶