خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی مطرح کرد؛

باید به سمت سهم‌خواهی از بازار خارجی‌ برویم

دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی گفت: رشد ICT در مقایسه با سایر حوزه‌ها سه برابر بوده است.

دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی گفت: رشد ICT در مقایسه با سایر حوزه‌ها سه برابر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی الکامپ بیان داشت: حیف شد الکامپ پایان یافت زیرا این رویداد دارای بازده زمانی در حد مطلوبیت نبوده است.

رضا باقری اصل با تاکید بر اینکه ICT باید رشد 30 درصدی داشته باشد افزود: با رشد 30 درصدی در این حوزه سهم این بخش در اقتصاد کشور به 5 درصد خواهد رسید.

دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی بیان داشت: فرصت اقتصاد نفتی رو به پایان است و کمبود بودجه در دولت اشتیاقی برای ورود به صنعت کشور و سرمایه‌گذاری در آن ایجاد نمی‌کند. بنابراین توجه به سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه کسب و کار اهمیت دارد.

باقری‌اصل ضمن امیدواری از اینکه سال آینده الکامپ شامل فعالیت بیشتر بخش خصوصی در سالن دولت الکترونیک باشد تاکید کرد: باید سرویس‌های ارائه شده توسط بخش خصوصی در سالن دولت الکترونیک افزایش یابد و با توجه به فرجام رسیدن برجام سهمی از بازار خارجی‌ها به دست آوریم و اجازه ندهیم خارجی‌ها سهمی از بازار ما داشته باشند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با اعلام اینکه فضای برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال‌های آینده به بیش از 40 هزار متر مربع خواهد رسید تاکید کرد: توانمندی‌های فنی بسیاری در بخش خصوصی وجود دارد و بخش دولتی برای واگذاری امور به فعالان بخش خصوصی به طور کامل انجام نشده است که اگر شاهد این اتفاق باشیم در سال‌های آینده فضای برگزاری این نمایشگاه به بیش از 40 هزار متر مربع خواهد رسید که این مطلبی امیدوارکننده برای صنعت IT در کشور خواهد بود.

 

 

کد خبر : ۳۳۰۵۹۲