خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا :

بانک‌ها مشغول بنگاه‌داری هستند / بانک مرکزی، راهکاری در خصوص حساب‌های راکد اعلام نکرده است

وی همچنین در مورد حساب های راکدی که بانکها به نفع خود مصادره می کنند گفت: متاسفانه منابع کلانی از این راه مصادره شده و افراد مختلفی در این زمنیه به ما مراجعه می کنند و درخواست رسیدگی دارند اما تاکنون راهکاری از سوی بانک مرکزی برای این مشکل اعلام نشده است.

محمد علی مددی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بنگاه داری بانکها اظهار داشت: رسالت اصلی بانک‌ها در تمام  دنیا حمایت از تولید و صادرات است اما متاسفانه در ایران، نظام بانکی به جای انجام وظیفه اصلی خود به بنگاه‌داری مشغول است .

مددی خاطر نشان کرد: هر چند بانک‌ها در کلیه مراحل به جمع آوری نقدینگی می‌پردازند اما این امر در راستای حمایت از تولید نبوده و بانک‌ها خودشان به تجارت، مشغول هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نظام بانکی ایران بزرگ‌ترین مانع در رشد و تولید اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان است، گفت: اخیرا در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرحی برای تحول نظام بانکی و بانکداری بدون ربا عنوان شده که به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد. هر چند این طرح نهایی شده اما به دلیل اختلاف نظر در دولت هنوز جای کار دارد.

وی همچنین در مورد حساب های راکدی که بانک‌ها به نفع خود مصادره می کنند گفت: متاسفانه منابع کلانی از این راه مصادره شده و افراد مختلفی در این زمینه به ما مراجعه می کنند و درخواست رسیدگی دارند اما تاکنون راهکاری از سوی بانک مرکزی برای این مشکل اعلام نشده است.

کد خبر : ۳۲۹۹۲۲