خبرگزاری کار ایران

انتخاب رییس جدید سازمان امور مالیاتی کشور /تصویب موادی از لایحه بودجه ۹۵ در دولت

در جلسه روز یکشنبه هیات دولت، سید کامل تقوی نژاد به عنوان رییس جدید سازمان مالیاتی کشور از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیأت دولت،‌ عصر روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

رییس جمهور در این جلسه با بیان اینکه اقتصاد سالم نیازمند حرکت به سمت تامین مالی هزینه های دولت با کاهش اتکا به نفت است، گفت: ما باید به گونه ای عمل کنیم که با افزایش سهم مالیات ها در بودجه دولت، بودجه مورد نیاز تحقق یابد.

روحانی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری مالیات را امری لازم و واجب دانسته اند، اظهار داشت: در شرایط طبیعی، جامعه ای که از خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و امنیتی و سایر خدمات بهره مند می شود، هزینه دریافت این خدمات را نیز می پردازد.

 رییس جمهوری با تاکید بر تقویت فرهنگ مالیاتی، همه نهادهای آموزشی، تبلیغی و به ویژه صدا و سیما را به تلاش برای تقویت این فرهنگ توصیه نمود.

روحانی رعایت عدالت و شفافیت را لازمه تقویت فرهنگ مالیاتی دانست و بر اجرای الکترونیکی محاسبه و اخذ مالیات به عنوان گام مهمی در جلب اعتماد مردم، عدالت مالیاتی، شفافیت و سلامت نظام مالیاتی تاکید کرد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در شرایطی که برای تسریع در رونق اقتصادی تلاش می کنیم، نباید نرخ مالیات افزایش یابد و در عوض توسعه پایه مالیاتی و دایره شمول مالیات دهندگان در دستور کار قرار گیرد.

رییس جمهوری توفیق در استقرار نظام مالیاتی موفق را در گرو همکاری همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

در ادامه جلسه، اعضا کار بررسی «لایحه بودجه سال 1395 کل کشور» را دنبال کرده و مواد دیگری از این لایحه را تصویب نمودند.

پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی و تعاونی با رعایت سیاست های کلی اصل 44 و قانون اجرای سیاست های کلی اصل(44)، موافقت با اختصاص مبلغ 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی اختراعات، موافقت با پرداخت کل هزینه های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی یا هوشمند چاه های کشاورزی از محل اعتبارات ردیف های طرح «تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و کنترل سیل و دریافت آن از صاحب چاه ها طی مدت 36 ماه بدون پرداخت سود، موافقت با معافیت کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت از جمله مواد مصوب لایحه بودجه سال 1395 کل کشور بود.

بنا بر این گزارش، ادامه مباحث به جلسه فوق العاده دولت در روز دوشنبه موکول شد.

همچنین در این جلسه، سیدکامل تقوی نژاد به‌عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور از هیأت وزیران رأی اعتماد گرفت.

کد خبر : ۳۲۹۴۳۷