خبرگزاری کار ایران

پیوندی در دوازدهمین همایش IPF:

آغاز موج دوم توسعه صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری در سواحل خلیج‌فارس و عمان

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت‌ صنایع ملی پتروشیمی گفت: تولید فعلی 45 میلیون تنی محصولات پتروشیمی کشورمان بدون زیرساخت‌های ایجاد شده در دو منطقه عسلویه وماهشهر که در دولت هشتم و در طول اجرای برنامه‌های پنج‌ساله سوم و چهارم اقتصادی به تحقق پیوسته امکان‌پذیر نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن پیوندی در دوازدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ضمن قدردانی از تلاش‌های دکتر ظریف در طی مذاکرات با کشورهای 1+5 و دفاع از حق ملت ایران و همچنین ابراز تشکر از معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت بابت حمایت‌های کامل‌شان در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه صنعت پتروشیمی خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: به موجب اصل 44 قانون اساسی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نمی‌تواند به جز در مورد توسعه دانش فناوری‌های نو سرمایه‌گذاری جدیدی انجام دهد در عین حال توسعه موفقیت‌آمیز این صنعت ارتباط مستقیم با رشد وحمایت از سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌ها دارد.

پیوندی اظهار داشت: به عنوان یک عضو خانواده پتروشیمی با 35 سال تجربه کاری در این صنعت توصیه می‌کنم که سرمایه‌گذاری دولت در توسعه زیرساخت‌ها بسیار ضروری بوده ویک نیاز بسیار اساسی است.

وی ادامه داد: برای اطمینان از رشدو توسعه مناسب صنعت پتروشیمی دولت می‌تواند در سواحل خلیج فارس و دریای عمان که بهترین مناطق برای توسعه صنعت پتروشیمی هستند، سایت‌های مناسبی را ایجاد کند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت‌ صنایع ملی پتروشیمی خاطر نشان کرد: تجربه نه چندان دور به ما نشان می‌دهد که این سرمایه‌کذاری‌ها ریسک پایینی داشته و از بازگشت سرمایه‌بالایی برخوردار است که این یک نیاز حیاتی برای شروع موج دوم توسعه صنعت پتروشیمی کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تولید فعلی 45 میلیون تنی محصولات پتروشیمی کشورمان بدون زیرساخت‌های ایجاد شده در دو منطقه عسلویه وماهشهر که در دولت هشتم و در طول اجرای برنامه‌های پنج‌ساله سوم و چهارم اقتصادی به تحقق پیوسته امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه موجبات تحرک رشد جهشی توسعه صنعت پتروشیمی و همچنین توسعه فعالیت‌های مهندسی، نصب و ساختمان و ساخت تجهیزات در داخل کشور را به دنبال داشته‌است.

وی با اشاره به اینکه دکترین اقتصادی جمهوری اسلامی ایران یعنی اقتصاد مقاومتی بر پایه دو اصل درون‌زا و برون‌گرا بنا نهاده شده است اظهار داشت: یک روش موثر برای رسیدن به اهداف این دکترین در راستای رشد تولیدات غیرنفتی و تسریع در دستیابی به این اهداف توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی است.

کد خبر : ۳۲۹۲۶۰