خبرگزاری کار ایران

معاون نخست وزیر صربستان:

همکاری‌های سیاسی بدون روابط تجاری پایدار نیست

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۷۶

معاون نخست وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات جمهوری صربستان و رییس هیات صربستانی حاضر در تهران اظهار داشت: ایران و صربستان همکاری‌های سیاسی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند اما روابط سیاسی بدون روابط تجاری پایدار نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، «راسیم لیائیچ» روز سه‌شنبه در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و صربستان با بیان این مطلب گفت: ما پیش از تحریم‌ها و بعد از تحریم‌ها بارها از ایران حمایت کردیم و خوشحالیم که دنیا و ایران براساس توافقی به دستاوردهای بزرگی دست یافتند.

وزیر تجارت صربستان گفت: ما به دنبال روابط خوب تجاری و گسترش همکاری‌ها با ایران هستیم و ظرف شش ماه گذشته شخصا سه بار به ایران سفر کرده‌ام که این اقدامی بی‌سابقه بوده است و نشانگر اهمیت ما به گسترش روابط با تهران است.

لیائیچ اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم که تلاش‌هایمان تنها به سفرهای توریستی تجار دو کشور ختم شود بلکه می‌خواهیم تمامی مشکلات را از سر راه تجار خود برداریم تا شاهد گسترش روابط با طرف‌های ایرانی باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دو طرف در اجلاس آتی دو کشور، درخصوص آمار و ارقام تجاری یکدیگر که روند صعودی داشته است، گفت‌وگو کنند و به دنبال افزایش روزافزون همکاری‌ها باشند.

رییس هیات صربستان با بیان اینکه نباید فرصت‌های بوجود آمده را از دست دهیم، اظهار داشت: ما در جریان سفر هیات‌های تجاری سایر کشورهای اروپایی به ایران هستیم و اما نباید فراموش کرد که دو کشور در منطقه‌های خود از اهمیت فراوانی برخوردار هستند که دوطرف باید از این پتانسیل‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

وی گفت: قطعا حضور مشترک در کشورهای ثالث نشان‌دهنده عزم دو طرف بر گسترش همکاری‌ها خواهد بود اما باید یک طرح عملی و جامع آماده کنیم که در چه حوزه‌های کاری می‌توانیم در کدام بازارها حضور موفق داشته باشیم.

لیائیچ ابراز امیدواری کرد: شرایط دریافت روادید میان دوطرف تسهیل شود چرا که به گفته‌وی، شرایط سخت حضور در ایران مانعی بر راه گسترش همکاری‌ها است.

درادامه این نشست که 45 نماینده از بخش خصوصی صربستان نیز حضور داشتند، برخی از تجار صرب نظرات و دیدگاه‌های خود را با وزیر صنعت، معدن وتجارت ایران در میان گذاشتند و ابراز امیدواری کردند شرایط برای گسترش همکاری‌ها با طرف ایرانی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز