خبرگزاری کار ایران

واکنش رییس سازمان بنادر به احتمال حضور تایدواتر در مناقصات:

هیچ شرکتی از ورود به سرمایه گذاری در بنادر محروم نمی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۲۴۳

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره احتمال ورود رسمی تایدواتر پس از لغو تحریم ها به مناقصات بنادر از جمله بندر شهید رجایی،‌ گفت: به طور قطع هیچ شرکتی از ورود به پروژه ها و سرمایه گذاری‌های حوزه بنادر محروم نمی ماند.

محمد سعیدنژاد، ‌ رییس سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه توانایی‌های مالی و فنی تایدوا‌تر هم مانند سایر شرکت‌ها پیش از ورود به پروژه‌ها بررسی و ارزیابی خواهد شد، ‌ اظهار کرد: ‌ درباره لغو تحریم‌هایی که علیه شرکت‌های دریایی و بندری هر آنچه را که قانون و مقررات اعلام کند، ‌ سازمان بنادر و دریانوردی موظف به اجرای آن است.

‌وی با بیان اینکه شرکت تایدوا‌تر هم مانند سایر شرکت‌ها برای حضور در پروژه‌ها ارزیابی خواهد شد، گفت: چند فاکتور برای ارزیابی شرکت‌ها وجود دارد که مهم‌ترین این فاکتور‌ها توانایی‌های فنی، مالی و قدرت ارتباطات جهانی است.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: هر یک از شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه گذاری در حوزه توسعه بنادر از جنبه‌های فنی و مالی و میزان قدرت برقراری ارتباطات جهانی برای افزایش حمل بار به بنادر ایران ارزیابی می‌شوند و به طور قطع شرکت‌هایی که این امتیازات را داشته باشد از ورود به صحنه‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های بندری و دریایی محروم نمی‌مانند.

سعیدنژاد در پاسخ به این سوال که آیا تایدوا‌تر پس از لغو تحریم‌ها می‌تواند به صورت رسمی در مناقصات از جمله مناقصه تعیین اپراتور بندر شهید رجایی حضور داشته باشد، گفت: هر شرکتی که بخواهد می‌تواند در مناقصه حضور داشته باشد به شرط اینکه ارزیابی‌های مالی و فنی را انجام داده باشد.

وی همچنین درباره واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی گفت: در حال حاضر بخش‌های اجرایی و عملیاتی بنادر کوچک در قالب قوانین و آیین نامه‌های موجود به بخش خصوصی واگذار می‌شود اما در قانون برنامه ششم پیشنهاد داده شده است که بتوانیم بنادر کوچک را به صورت یکپارچه و دراز مدت در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و اجازه احداث و بهره برداری از بنادر کوچک هم به بهر ه بردار و بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش ایلنا؛ شرکت تایدوا‌تر در تاریخ دوم تیرماه سال ۹۰ از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شد و به واسطه حضور این شرکت در بندر شهیدرجایی، ‌ فعالیت‌های اقتصادی و بارگیری و تخلیه بار این بندر و پهلو گیری خطوط کشتیرانی خارجی در بندر شهید رجایی کاهش قابل توجهی یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز