خبرگزاری کار ایران

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی:

زمین‌خواری در کشور اپیدمی شده‌ است

شاید در ابتدا تصرف اراضی خیلی ساده به نظر برسد اما با گذشت زمان و اقدامات موثر کیفری این موضوع تغییر ماهیت داده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال با تاکید براینکه زمین‌خواری جرم ساده‌ای نیست گفت: امروز با پدیده‌های مختلفی از زمین‌خواری مواجه هستیم و هر چه خود را برای مبارزه با این پدیده تجهیز می‌کنیم مجرمان وضعیت و پدیده جدیدی را ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین معصوم در نهمین هم‌اندیشی آموزشی مدیران و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی با اشاره به سخنان رهبری درباره حفظ اراضی گفت: از سوی مقام معظم رهبری برای انجام اقدامات قاطع درباره مبارزه با زمین‌خواری تاکیداتی شده‌است و از سال 83 جلساتی پی‌درپی در این خصوص تشکیل شده است.

وی با تاکید براینکه زمین‌خواری یک جرم ساده نیست ادامه داد: شاید در ابتدا تصرف اراضی خیلی ساده به نظر برسد اما با گذشت زمان و اقدامات موثر کیفری این موضوع تغییر ماهیت داده است.

نماینده تام‌ الاختیار وزیر راه شهرسازی در شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال تاکید کرد: هر چه دولت خودش را برای مبارزه با این جرم تجهیز می‌کند مجرمان هم وضعیت جدیدی را ایجاد می‌کنند به طوری که در حال حاضر به شیوه‌های مختلفی از جعل، سندسازی و روش‌های دادگاهی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

معصوم با تاکید براینکه اقدامات امروز در مسیر جدیدی قرار گرفته است گفت: زمین‌خواری در نقاط مختلف کشور مانند بندرعباس، کیش وقشم هم اپیدمی شده‌است و در حال حاضر معاونت‌ها و بخش‌های مختلف درگیر این موضوع شده‌اند تا تقاضای حقیقی مقام معظم رهبری درباره مبارزه با زمین‌خواری تحقق یابد.

وی با اشاره به اجرای هزار حکم تخریب و رفع تصرف بیش از 5 میلیون متر مربع از اراضی تهران در 8 ماه گذشته گفت: بسیاری از این اراضی شرایطی خاص داشتند و بسیار گران‌قیمت بودند.

کد خبر : ۳۲۷۶۴۸