خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی دادستان کل کشور:

صدور مجوز ساخت و سازهای غیرمجاز توسط صاحبان امضاهای طلایی

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۶۴۶

در پرونده‌های مبارزه با زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر مجاز می‌بینیم که صاحبان ملک مدعی هستند که مجوز ساخت را از شهرداری‌ها و بخشداری‌ها دریافت کرده‌اند و باید تکلیف این موضوعات مشخص شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی از مجوزهای ساخت و سازهای غیرمجاز توسط صاحبان امضاهای طلایی صادر شده است گفت: پس از فرمایشات رهبری ، سیاست‌های راهبردی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در گستره بیشتری انجام شد و به زودی اراضی تصرف شده و ساخت و سازهای غیرمجاز به وضعیت سابق خود بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ذبحی در نهمین هم‌اندیشی مدیران و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال و اراضی و منابع طبیعی با بیان اینکه عده‌ای مدعی‌اند از بخشداری‌ها و شهرداری‌ها مجوز ساخت و ساز گرفتند اظهار کرد: در پرونده‌های مبارزه با زمین‌خواری و ساخت و ساز غیر مجاز می‌بینیم که صاحبان ملک مدعی هستند که مجوز ساخت را از شهرداری‌ها و بخشداری‌ها دریافت کرده‌اند و باید تکلیف این موضوعات مشخص شود.

وی تاکید کرد: تصور عده‌ای این است که نظام باید پاسخگوی این موضوعات و ادعاها باشد اما نظام بی‌تقصیر است.

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه  هر کدام از مسئولان که مجوز غیرقانونی و خلافی را صادر کرده‌اند باید از لحاظ حقوقی و مدنی پاسخگوی خسارت‌های وارد آمده را بدهند گفت: کسانی که اختیار و توان مجوز ساخت در اراضی خاص ملی و طبیعی را صادر می‌کنند صاحبان امضاهای طلایی هستند که نباید خود را مصون از قانون بدانند .

وی افزود: وقتی خلاف قانون مجوزی صادر می‌شود می‌توان از ظرفیت‌هایی استفاده کرد که یکی از آن تعقیب متهم و اقامه دعوی توسط دادستان است حال پس از یک دهه از ورود پدیده زمین‌خواری  به جرایم دیگر زمان آموختن نیست و باید در این مقطع به دنبال مبارزه با این پدیده‌ها باشیم.

ذبحی با اشاره به ساخت و ساز هایی که در بستر رودخانه‌ها شکل گرفته است گفت: برخی از این ساخت و سازها با استفاده از صاحبان امضاهای طلایی احداث شده است و در حال حاضر با معضل تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها،‌جنگل‌ها، دریا، کویر مواجه هستیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: مسئولان وظیفه نظارت و کنترل را بر عهده دارند و دادستان به عنوان یک ناظر عمل می‌کند و دادستان‌ها باید به عنوان مدعی‌العموم در حوزه خود برخورد نمایند.

وی با اشاره به اقداماتی که در طول چند سال اخیر با جرایم زمین‌خواری  و ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده است گفت: هر چند که اقدامات انجام شده قابل توجه بوده اما هنوز هم با رشد جرایم زمین‌خواری مواجه هستیم که این رشد عوامل مختلفی دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره مبارزه با زمین‌خواری در اسفندماه سال گذشته اظهار کرد:  صحبت‌های رهبری نشان می‌دهد این اقدامات انجام شده و نتایج شورای حفظ حقوق بیت‌المال رضایت بخش نبوده است اما پس از فرمایشات رهبری سیاست‌های راهبردی شورای حفظ حقوق بیت‌المال با گستره جدیدی و هماهنگی‌های بیشتری اجرایی شد.

وی تاکید کرد: به زودی تمامی پرونده‌های تصرف‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز رسیدگی خواهد شد و اراضی به وضعیت سابق برمی‌گردد و به طور قطع اجازه ادامه تخلفات را نمی‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز