خبرگزاری کار ایران

تبدیل فرودگاه‌ها به واحدهای تجاری مستقل

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۸۸۷

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت:‌ فرودگاه‌ها باید به واحدهای تجاری مستقل تبدیل شوند.

به‌گزارش ایلنا ، رحمت‌اله مه آبادی در مراسم معرفی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در بندرعباس، در این باره گفت: رویکرد نوین شرکت فرودگاه‌ها حرکت به سمت تبدیل کردن هریک از فرودگاه‌ها به یک واحد تجاری مستقل است و ما برای رسیدن به این هدف، راهبرد ایجاد شرکت‌های مجازی را پیش گرفته‌ایم.

مه‌آبادی با اعلام اینکه فرودگاه بندرعباس به‌عنوان نخستین نمونه برای اجرای این راهبرد در نظر گرفته شده است، افزود: ما از امروز این پروژه مهم و زیربنایی را در فرودگاه بندرعباس و تبدیل این فرودگاه به یک شرکت مجازی مستقل آغاز می کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اجرای برنامه جدید شرکت برای تبدیل فرودگاه‌ها به واحدهای تجاری مستقل را رویدادی مهم در صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور توصیف کرد و افزود: مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان هرمزگان موظف است برای اجرای این برنامه نیروهای خود را آماده، هیات مدیره مجازی انتخاب، دفاتر مالی ایجاد و تراز مالی و تجاری تعریف کند و در نهایت به شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور به عنوان مجمع عمومی گزارش دهد.

رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور "محمود امانی بنی" را به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان هرمزگان معرفی کرد و گفت: تجربه امانی باید برای اجرای طرح‌های جدید در فرودگاه بندرعباس  به کار گرفته شود.

مه‌آبادی با تاکید بر اینکه سیاست‌های در حال اجرای شرکت متمایز از برنامه‌های سال‌های گذشته است٬ گفت: درصددیم با تربیت مدیران متخصص طی دوران مدیریت کنونی و ارائه بهترین آموزش‌های داخلی و خارجی، فرودگاه‌هایمان را به صورت واحدهای تجاری مستقل اداره کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه به رویکردهای جدید این شرکت برای ارائه خدمات بهتر اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای جدید شرکت توجه به خدمت‌رسانی به مردم است و ما در نظر داریم برای تحقق هرچه بهتر این مهم، براساس استانداردهای بین‌المللی خدماتمان را ارزیابی کنیم و متناسب با آن برنامه تنظیم و تصویب  و بودجه و اعتبارات هر فرودگاه را بر مبنای همین برنامه‌ها تعیین کنیم.

به گفته مه‌آبادی به این منظور واحدی در ستاد شرکت و زیر نظر معاونت نظارت و برنامه‌ریزی شرکت با عنوان ASQ تشکیل شده که وظیفه پایش رفتارها و فعالیت‌های فرودگاهی و به‌خصوص خدمت‌رسانی به مسافران را بر عهده دارد و نتیجه کار خود را به مدیرعامل گزارش می کند.

وی از دو فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و مشهد به عنوان فرودگاه‌های نمونه برای اجرای طرح خدمت‌رسانی به مسافران یاد کرد و افزود: ما درصدد تربیت شرکت‌های ممیزی در خارج از شرکت فرودگاه‌ها و سپردن وظیفه ممیزی به آنان هستیم تا بتوانیم در نهایت براساس نظر شرکت‌ها و دستگاه‌های بین‌المللی جایگاه خود را در رنکینگ جهانی صنعت فرودگاهی مشخص کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در بخش پایانی سخنانش در مراسم معرفی مدیرکل جدید فرودگاه‌های هرمزگان، فرودگاه بندرعباس را یکی از فرودگاه‌های منحصر بفرد کشور دانست که در یکی از هفت نقطه استراتژیک دنیا قرار گرفته است.

وی درآمد این فرودگاه در سال گذشته را بالغ بر 9 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام، اما تصریح کرد: این در حالی است که هزینه اداره فرودگاه بندرعباس در سال گذشته بالغ بر 16 میلیارد تومان بود و این بدان معناست نزدیک به 7 میلیارد تومان از یارانه‌های دولتی برای ارائه خدمات به مردم در این فرودگاه هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز