خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود بزرگ ترین بیمه اتکایی بین المللی به قشم

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم از ورود یک شرکت بین المللی بیمه اتکایی به منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: در حال انجام مذاکرات نهایی با یک شرکت بزرگ و معتبر بیمه اتکایی هستیم و این برند به زودی در قشم آغاز به کار خواهد کرد.

رضا باقری‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در حال چند پروژه به شرط جذب سرمایه گذار و تزریق سرمایه آماده اجرا هستند، اظهار کرد: تعداد پروژه های بالفعل بسیار زیاد است و در حال حاضر ده ها پروژه در حوزه های مختلف به شرط جذب نقدینگی و سرمایه آماده اجرا و عملیاتی شدن هستند.

وی ادامه داد: اما مشکل تنها جذب سرمایه نیست و در واقع برای جذب سرمایه گذار مشکل زیر ساخت داریم و به طور قطع برای دعوت از سرمایه گذاران نیاز به هتل های متعدد و سیستم حمل و نقلی با استانداردهای بین المللی داریم که در حال حاضر این امکانات ابتدایی در قشم وجود ندارد.  

باقری نژاد از ساخت مرکز بین المللی مبادلات مالی و اداری در قشم خبر داد و گفت: طرح ساخت مرکز بین المللی مبادلات مالی و اداری تحت عنوان  QIFC در نظر گرفته ایم که در مرکز شامل مجموعه ای از مراکز اقامتی و هتل و دفاتر اداری خواهد بود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم درباره ورود موسسات مالی و بیمه ای پس از لغو تحریم ها به منطقه آزاد قشم،‌ گفت: به زودی قراردها با یک شرکت بین المللی بیمه اتکایی نهایی خواهد شد که این بیمه از معتبرترین بیمه های جهانی محسوب می شود.

وی افزود:‌ این شرکت بیمه اتکایی در سال گذشته بیش از 30 میلیارد دلار بیمه فروخته است و به زودی فعالیت خود در منطقه آزاد قشم را آغاز می کند و در قشم بزرگ ترین و اولین بیمه اتکایی بین المللی با سرمایه چند میلیارد دلاری تاسیس خواهیم کرد.

باقری نژاد همچنین درباره ورود بانک های خارجی به این منطقه، گفت:‌ درباره ورود بانک های  Offshore  اقداماتی را انجام داده ایم اما قوانین و مقررات برای تاسیس بانک Offshore  تازه ابلاغ شده و هنوز هم آیین نامه و دستورالعمل های آن شفاف نیست.    

کد خبر : ۳۲۵۴۵۰