خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک ملی:

قیمت تمام شده پول برای نظام بانکی در یک سال گذشته افزایش یافت

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: قیمت تمام شده پول برای بانک های کشور در یک سال گذشته به دلیل برخی رقابت های ناسالم در سیستم بانکی، به شدت افزایش یافته است؛ بنابراین لازم است بانک ها به سمت توسعه خدمات بانکی حرکت کنند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک ملی، «عبدالناصر همتی» در همایش بررسی عملکرد 6 ماهه نخست امسال که با حضور مسئولان ارشد ستاد و صف این بانک در سالن همایش حافظ برگزار شد، درآمدهای ارزی، بانکداری الکترونیک، ضمانتنامه ها و اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی را جزو درآمدهای غیر مشاع تاثیرگذار در صورت های مالی بانک بیان کرد.

وی افزود: بانک ملی ایران در چند ماه باقیمانده تا پایان سال به طور ویژه در زمینه بانکداری الکترونیکی، صدور ضمانتنامه ها و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی فعالیت خواهد کرد و به طور قطع این بخش از خدمات بانکی نسبت به سایر فعالیت های بانک تمایز ویژه ای پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران وضعیت سپرده های موثر بانک ملی ایران را در مقایسه با سایر بانکها مطلوب بیان کرد و خواستار تلاش بیشتر همکاران در جذب منابع برای اعطای تسهیلات بیشتر به آحاد مردم شد.

وی گفت: نسبت مطالبات معوق به تسهیلات همانند سال گذشته زیر 10 درصد است لذا وضعیت وصول مطالبات در بانک ملی ایران با توجه به شرایط اقتصادی کشور و سایر بانک ها مناسب بوده و با عزم جدی همکاران این روند باید مطلوب تر شود.

وی گفت: افزایش نیافتن سرمایه، بدهی دولت به بانک و تسهیلات تکلیفی سه مشکل اساسی بانک ملی ایران است که ناشی از عملکرد بانک نبوده و درآمد بانک را به طور اساسی تحت تاثیر قرار داده است.

همتی تاکید کرد که در صورت رفع این مشکلات، وضعیت بانک ملی ایران به یکباره ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم رعایت نرخ سود سپرده ها براساس توافقنامه مشترک توسط بانک ها نیز تاکید کرد و گفت: از اول آذرماه امسال کنترل ویژه ای در این خصوص صورت گرفته و موارد تخلف به بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

وی همچنین سرکشی مسئولان به شعب برای نظارت بر چگونگی پاسخگویی و سرویس دهی به مشتریان را خواستار شد.

وی ادامه داد: من به آینده بانک ملی ایران خوشبینم و به طور قطع با رفع تحریم ها و افزایش درآمدهای ارزی و کارمزدی بانک در حوزه بین الملل و از طرفی بهبود وضعیت اقتصادی و باز شدن دست دولت و پرداخت مطالبات، وضعیت بانک ملی ایران ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

کد خبر : ۳۲۵۳۶۲