خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

مناطق آزاد پتانسیل تبدیل به قطب توریسم سلامت را دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۱۴۱

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مناطق آزاد توانایی تبدیل به قطب توریسم سلامت را دارند گفت: مناطق آزاد دسترسی به امکاناتی دارند که می‌توان سیاست‌هایی که در سرزمین اصلی به اجرا نمی‌رسد را در این جغرافیا ممکن ساخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول دیناروند در مراسم تفاهم‌نامه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هر کدام از دستگاه‌های اجرایی وظایفی دارند که تفویذ آن به دستگاه دیگر سخت است گفت: البته در این میان قوانینی هم وجود دارد که اجازه موازی‌کاری بین دستگاه‌ها را می‌دهد.

وی با اشاره به تفاهم با مناطق آزاد برای اجرایی سازی برخی از قوانین در حوزه بهداشت گفت: پیش از این هم تکلیف‌هایی را به سازمان مناطق آزاد واگذار کرده‌ بودیم. مناطق آزاد امکاناتی دارند که می‌توانند قوانین را در این جغرافیا اجرایی سازند و در خدمت سرزمین اصلی هم باشند.

وی افزود: قوانینی در مناطق آزاد اجرایی می‌شود که ممکن است به دلایل سیاست‌هایی اجرای این قوانین در سرزمین اصلی ممکن نباشد.

دیناورند با بیان اینکه عده‌ای به دنبال دریافت امکانات در کشورهای خارجی هستند که می‌توانند این امکانات را در مناطق آزاد داشته‌باشند ادامه داد: مناطق آزاد فرصتی را فراهم می‌کند که دخالت‌ها در این محدوده‌ها به حداقل می‌رسد ومی‌توان امکانات در این مناطق توسعه داد امکاناتی که می‌تواند در خدمت سرزمین اصلی هم باشد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های مناطق آزاد در حوزه بهداشت ودرمان گفت: با توجه به پتانسیل این جغرافیای صنعتی و تجاری امکان افزایش تولید، توسعه توریسم وجود دارد بنابراین مناطق آزاد می‌توانند قطب توریسم سلامت در کشور باشند.

وی گفت: در سال‌های اخیر به واسطه کم‌کاری در مناطق آزاد در این حوزه‌ها کشورهای دیگر توانسته‌اند از این فرصت‌ها بهره‌ببرند و اگر امروز اقدام به اجرایی کردن این سیاست‌ها نکنیم به طور قطع مشکلات به صورت تساعدی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز