خبرگزاری کار ایران

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی:

برنامه‌ریزی برای افزایش عملکرد باغات زیتون به 5 تن در هکتار در برنامه ششم توسعه

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت بالای تولید زیتون در کشور خبر داد.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ نیاز زیتون به آب را در پروسه تولید کم ارزیابی کرد و گفت: به دلیل کم‌آب بر بودن محصول زیتون کشت این محصول در مناطق کم آب مشکلی ندارد.

محمد رمضانی ملک‌رودی با اشاره به لزوم تشکیل صندوق ملی زیتون تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای این صندوق انجام شده تا با این صندوق در جهت رفع موانع تولید گام برداشته شود.

مجری طرح زیتون کشور در خصوص واردات رونق زیتون بیان داشت: واردات بیش از حد نیاز زیتون به نفع تولیدکنندگان داخلی نیست و البته این واردات باید با نظارت انجام شود تا از ورود روغن زیتون بی‌کیفیت به کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به توان تولید بالای رونق زیتون در کشور تاکید کرد: با ایجاد تشکل‌هایی در صنعت زیتون می‌توان شاهد ورود واردات روغن زیتون باکیفیت به کشور بود و یا اینکه روغن زیتون داخلی با کیفیت عالی را در اختیار خریداران قرار داد.

مجری طرح زیتون کشور اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه با تامین اعتبارات مورد نیاز عملکرد باغات را به حدود 5 تن در هکتار خواهیم رساند و با توجه به اینکه زیتون محصولی کم‌آب‌بر است تولید آن صرفه اقتصادی دارد.

کد خبر : ۳۲۵۰۲۷