خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده‌گاز؛

اوبیانگ: ما حق داریم بر منابع‌طبیعی خود مالکیت داشته باشیم/صادرکنندگان گاز برای سرمایه‌گذاری به گینه‌استوایی بیایند

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۵۵۷

رییس‌جمهور گینه‌استوایی گفت: بعد از سال 2000 ما شاهد تاکید بر گسترش استفاده از منابع گاز و بعد و تاسیس نیروگاه در بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تئودر اوبیانگ در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز ابتدا ضمن ابراز تشکر از رییس‌جمهور کشورمان و روسای دولت‌های حاضر در محل اجلاس و همچنین هیات ‌های حاضر و سفرا گفت: از رییس‌جمهور ایران برای دعوت کشور گینه‌استوایی به عنوان تولید کننده گاز به این مجمع تشکر می‌کنم.

وی با ابراز امیدواری درباره اینکه در این اجلاس شاهد هماهنگی اعضاء برای تولید انرژی و منافع متقابل اعضاء باشیم، تصریح کرد: بعد از کشف نفت و گاز در کشور من، ما شاهد ذخایر عظیم گاز در مناطق مختلف کشور گینه‌استوایی بودیم.

اوبیانک افزود: بعد  از سال 2000 ما شاهد تاکید بر گسترش استفاده از منابع گاز و بعد تاسیس نیروگاه در کشورمان بوده‌ایم و گینه‌استوایی در حال حاضر تجربه خوبی در زمینه گاز دارد و به نحو احسن از آن استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این مجمع در حقیقت سکوی پرش و قابل‌اعتمادی برای ارتباط و تقویت صنعت گاز در کشور‌های عضو شده است.

رییس‌جمهور گینه‌استوایی تاکید کرد: تمام هم و غم سومین اجلاس مجمع باید روی استفاده از این نعمت و تقدیم آن به ملت‌ها در عرصه بین‌الملل باشد.

وی همچنین گفت: متاسفانه از ما به عنوان دارنده منابع‌طبیعی به خاطر سیاست‌هایی که قدرت‌های بزرگ داشتند سوء‌استفاده شده و ما نتوانستیم از ظرفیت خود استفاده کنیم اما ما حق داریم بر منابع‌طبیعی خود مالکیت داشته باشیم.

اوبیانک ابراز امیدواری کرد این مجمع بتواند مواضع کشورها را به هم نزدیک کرده و برای تقویت این صنعت گام بردارد، ضمن اینکه با تدابیر و انتقال تکنولوژی از سوی کشورهای پیشرفته‌تر، دیگر اعضای مجمع بتوانند به اهداف مورد نظر دست یابند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از معضلات جهان گرم‌ شدن کره‌زمین است لذا این مجمع باید در چارچوب کنترل قیمت گاز نقش خود را ایفا کرده و در زمینه تولید، صادرات و تجارت نیز تاثیرگذار باشد.

وی همچنین متذکر شد: یکی از اهداف ما باید این باشد که کشورهای بیشتری جذب این مجمع شود .

وی در پایان تصریح  کرد: گینه‌استوایی دارای منابع عظیم‌طبیعی از جمله گاز است و آمادگی همکاری بیشتری دارد و از کشورهای عضو جهت سرمایه‌گذاری در کشور گینه‌استوایی دعوت می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز