خبرگزاری کار ایران

نواک خبر داد؛

حضور نماینده روسیه در نشست آتی اوپک

وزیر انرژی روسیه در حاشیه اجلاس جی یی سی اف در تهران اعلام کرد که بازار جهانی نفت اکنون با وضعی دشوار روبروست.

به گزارش ایلنا، آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اکنون بازار نفت با وضعی دشوار روبروست و عرضه از تقاضا فراتر رفته است.

نواک گفت: بهترین و کارآمدترین راه برای بازگرداندن توازن به بازار در بلند مدت این است که با بهره گیری از ابزارهای بازار، اجازه دهیم عرضه و تقاضا هماهنگ شوند.

وی یادآور شد که رشد عرضه نفت به اندازه گذشته نیست و در برخی موارد، حتی شاهد افت تولید هستیم. در همین حال، رشد تقاضا ادامه دارد و حدود نیم میلیون بشکه در سال افزایش می یابد. به همین دلیل است که ممکن است بازگشت توازن به بازار کمی طول بکشد.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به رایزنی نزدیک این کشور با تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک، از حضور نمایندگان این کشور در نشست کارشناسی اوپک در میانه ماه دسامبر سال جاری میلادی در وین، پایتخت اتریش، خبر داد.

نواک در واکنش به هدفگیری بازارهای سنتی نفت روسیه از سوی عربستان، گفت: این وظیفه وزارت انرژی نیست که درباره مقصد فروش نفت تصمیم بگیرد، بلکه شرکتهای خصوصی بر پایه قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت و معیارهای اقتصادی درباره این مسئله تصمیم می گیرند.

با این حال، وی تأکید کرد که تصاحب بازارهای سنتی نفت روسیه آسان نخواهد بود زیرا پالایشگاههای مشتریان این کشور، برای فراوری نفت خام روسی طراحی شده اند.

کد خبر : ۳۲۴۴۱۴