خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفتگو با ایلنا:

طرح انتزاع مانع قاچاق محصولات کشاورزی نشد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح انتزاع گفت : این طرح نیز مانع از قاچاق محصولات کشاورزی به کشور نشد.

ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در گذشته وزارت جهاد کشاورزی عموما برای واردات کالاهای بی کیفت توجیهاتی داشت و مشکلات را به گردن وزارت صنعت، معدن و تجارت می انداخت و این وزارتخانه را واردکننده اقلام کشاورزی عنوان می کرد و خود را مبرا می دانست.

ندیمی افزود: اکثر ایرادات وزارت جهاد کشاورزی در گذشته از جهت میزان واردات، زمان آن  و ضرورت های حقوق ورودی و سود گمرکی بود به عنوان مثال وزارت جهاد پیش ازطرح انتزاع  ادعا می کرد نیاز کشور به 500 تن برنج است و چرا وزارت صنعت ، معدن و تجارت 2 میلیون تن برنج وارد کرده  است و یا چرا کالایی که باید زمستان وارد کشور می شد شهریور ماه وارد شده است؟

وی ادامه داد: این در حالی است که مشکلات گذشته همچنان ادامه دارد و ما عملا شاهدیم که همچنان قاچاق بی رویه اقلام کشاورزی وجود دارد.

ندیمی  با بیان اینکه با طرح انتزاع دیگر حربه ای در دست وزارت جهاد کشاورزی نیست گفت : این موضوع  کار بیشتری می طلبد و وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش بیشتری داشته باشد.

کد خبر : ۳۲۳۳۳۶