خبرگزاری کار ایران

سیل مخرب در پشت سد "مهر" آرام گرفت

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۳۱۸

طی روزهای‌های اخیر در شهرستان مهر میزان 50 میلی‌متر بارندگی گزارش شده است که طی آن سد تأخیری-تغذیه‌ای مهر تا یک متر پائین‌تر از سرریز آبگیری داشته و حوضچه اول از حوضچه‌های تغذیه مصنوعی پر و در آستانه سر ریز به حوضچه دوم قرار دارد.

نماینده مجری سد تغذیه‌ای "مهر" در آب منطقه‌ای فارس از مهار شدن سیل مخرب در مخزن سد "مهر" استان فارس خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو،علیرضا دیانت‌پور،در این باره  گفت: طی روزهای‌های اخیر در شهرستان مهر میزان 50 میلی‌متر بارندگی گزارش شده است که طی آن سد تأخیری-تغذیه‌ای مهر تا یک متر پائین‌تر از سرریز آبگیری داشته و حوضچه اول از حوضچه‌های تغذیه مصنوعی پر و در آستانه سر ریز به حوضچه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه این سد با هدف کنترل جاری شدن سیلاب به شهر مهر تاسیس شده است، افزود: در این بارندگی، در صورتی‌که سد مهر حجم سیلاب را ذخیره نمی‌کرد، قطعاً مشکلات ناشی از وقوع سیل در شهر مهر وجود داشت؛ خوشبختانه در حال حاضر آبگیری حوضچه اول صرفاً از حوضه آبریز میانی؛ بعد از سد و قبل از شهر بوده است.

رئیس اداره منابع آب مهر نیز در این باره گفت: هماهنگی‌های لازم به منظور مدیریت صحیح آب این سد صورت گرفته که پس از نفوذ تدریجی حوضچه بخشی از آب سد تخلیه شده و آمادگی برای آبگیری سیل بعدی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز