خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:

استراتژی در بخش بازرگانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۱۳۶

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین از نبود استراتژی مشخص در بخش بازرگانی کشور انتقاد کرد.

مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران وچین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت:  قبلا ما سه وزارتخانه صنعت، معدن و بازرگانی داشتیم و هر چندوقت با شعار کوچک‌ کردن دولت این حوزه ها را ادغام می کردیم و اکنون به یک وزارتخانه رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: مسئولین ما فکر می‌کردند با ادغام این حوزه‌ها می‌توانند مشکلات بخش صنعت و بازرگانی کشور را حل کنند در حالی که ضعف ما نداشتن یک الگوی مشخص است. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته الگو از قبل تعریف شده و اکنون اقتصاد و تجارت آن کشور بر اساس همان الگو حرکت می‌کند.

عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در حال حاضر ما فاقد یک سند استراتژی ملی هستیم و اکنون بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کسی نمی تواند مشخص کند که چه مقدار از GDP کشور را قرار است کشاورزی تشکیل دهد و یا چه مقدار صنعت و این به خاطر نبود استراتژی است.

وی تصریح کرد: اول مشخص شود که چرا هنوز وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از ادغام برنامه و اهدافی که برای آن تعریف شده بود را اجرا نکرد و سند راهبردی خود را ارائه نداده  این غفلت سبب شده است که اکنون در بخش بازرگانی خصوصا بازرگانی خارجی ما دچار ضعف و مشکل باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز