خبرگزاری کار ایران

بانک اطلاعات متخصصان و فارغ التحصیلان حوزه ICT استان البرز تشکیل می شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از آغاز ثبت نام در بانک اطلاعات متخصصان و فارغ التحصیلان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، خبر داد.

به گزارش ایلنا از  وزارت ارتباطات، غلامرضا حمیدی گفت: در فاز اول هدف ما شناسایی فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های مرتبط با حوزه ICT است.

 وی با اشاره به اینکه  8 هزاردانشجوی درحال تحصیل در رشته های مرتبط  با حوزه ICT   دراستان وجود دارد، ادامه داد:  تاکنون آمار مشخصی از متخصصین حوزه ICT استان البرز  گردآوری نشده است که در تلاشیم با هماهنگی استانداری  این مهم تحقق یابد.

حمیدی در خصوص مزایای ثبت نام در این بانک اطلاعاتی گفت: شرکت های بخش خصوصی متعددی به دلیل شرایط ویژه استان البرز از جمله نزدیکی به پایتخت و تراکم جمعیتی بالای استان علاقمند به سرمایه گزاری در بخش های مختلف مرتبط با صنعت ICT استان هستند و یکی از شرایط ما برای تسهیل حضور این شرکت ها در استان استفاده از نیروی متخصص بومی استان است.

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز تاکید کرد: بدیهی است که ثبت نام در این سامانه برای هیچ یک از ادارات دولتی و شرکت های خصوصی فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعهد استخدامی ایجاد نمی کند و ایجاد این بانک تنها برقراری ارتباط بین شرکت ها و متخصصین را تسهیل خواهد کرد.

 حمیدی تصریح کرد:  همچنین در فاز های بعدی، فعالان استانی درحوزه ICT ، می توانند با ثبت شرکتهای تخصصی دراین زمینه،‌ از وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد:  امیداست با مراجعه همه متخصصین و فارغ التحصیلان استان به پورتال اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و تکمیل این فرم الکترونیکی گام مهمی برای توسعه صنعت ICT استان برداشته و مقدمات تحول چشمگیر در این حوزه محقق  شود.

 قابل ذکر است متقاضیان ثبت نام در این سامانه می توانند با مراجعه به پورتال اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز به آدرس https://alborz.ict.gov.ir نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی ثبت نام دربانک اطلاعاتی متخصصین و فارغ التحصیلان اقدام  کنند.

کد خبر : ۳۲۲۷۵۱