خبرگزاری کار ایران

1200 حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود می‌شود

در چهارمین نشست شورای حفاظت منابع آب استان خراسان رضوی، لزوم انسداد 1200 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان تا پایان سال جاری مطرح شد.

به‌گزارش ایلنا، در این جلسه که با حضور تمامی اعضای شورا، اعم از دستگاه‌های متولی آب در استان و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، عملکرد شورای حفاظت منابع آب در استان و شهرستان‌ها مورد بررسی قرارگرفت.

در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، گزارش میزان پیشرفت فعالیت‌ها و مسائل مربوط به موضوعات عملکرد شورا از جمله تجهیز چاه‌های کشاورزی استان به کنتورهای هوشمند، انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها و برخی مسائل موردی مربوط به حفاظت منابع آب‌های سطحی در شهرستان‌ها را ارائه کرد.

"محمدحسین جعفری" با اشاره به تجهیز بیش از 90 درصد چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند، نکاتی درخصوص شیوه بهره‌برداری از این کنتورها، نحوه محاسبه حجم آب قابل برداشت متناسب و پروانه بهره‌برداری و هماهنگی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی را یادآور شد.

در ادامه جلسه "مجتبی مزروعی"، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین سایر اعضا شورا، مسائل مربوط به بهره‌برداری از منابع آب در حوزه عملکرد خود را مطرح کرد.

در این نشست معاون استاندار خراسان رضوی ضمن بررسی میزان پیشرفت محورهای مختلف عملکرد شورا، خاطر نشان کرد، پیرو مصوبات جلسات قبل لازم است طی سال جاری بیش از 1200 حلقه از چاه‌های غیرمجاز در سطح استان مسدود شود.

صادقی پس از قرائت خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجام شده توسط شورای حفاظت منابع آب شهرستان‌ها، عملکرد برخی از شهرستان‌ها را شایسته تقدیر و برخی دیگر را نیازمند پیگیری و توجه بیشتر عنوان کرد.

وی با اشاره به موفقیت شورای حفاظت منابع آب استان در پیشبرد اغلب موضوعات، عنوان کرد: موفقیت در مدیریت آب مستلزم همکاری نزدیک و هماهنگ همه اعضا شورا بوده و از این طریق بسترسازی اجتماعی نیز به نحو مطلوبی صورت می‌گیرد.

وی همچنین درخصوص مسائل و چالش‌های موردی مربوط به حفاظت منابع آب در شهرستان ها عنوان کرد: امیدوارم با مشارکت و سهیم کردن کشاورزان در اجرای مصوبات، شاهد اثربخشی و توفیق بیشتری در حفاظت منابع آب استان باشیم.

کد خبر : ۳۲۲۵۹۶