خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت به ایلنا خبر داد:

هنوز 400 میلیون لیتر بنزین 700 تومانی در کارت‌ها باقی‌مانده‌است

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۸۴۰

حاج محمدرضا با اشاره به تاثیر مثبت کارت‌های سوخت در کاهش مصرف تصریح کرد: ما از سال 86 تاکنون که 9 سال از آن زمان می‌گذرد هنوز به حد نصاب قبل از سهمیه‌بندی که رکورد 85 میلیون لیتر را داشتیم؛ نرسیده‌ایم و فعلا در ارقام 72 تا 75 میلیون لیتر باقی مانده‌ایم.

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ از باقی ماندن حدود ۴۰۰ میلیون لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی در کارتهای سوخت خبر داد و گفت: تا قبل از حذف بنزین سهمیه‌ای و تک نرخی شدن بنزین ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین سهمیه‌ای در کارت‌های سوخت موجود بود و اکنون حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون لیتر در کارت‌ها باقیمانده است.

وی با اشاره به کند بودن روند استفاده از بنزین سهمیه‌ای با توجه به زمان باقیمانده مهلت استفاده از این سوخت اظهار داشت: یکی از دلایل کند بودن مصرف بنزین سهمیه‌ای این است که برای برخی از اتومبیل‌ها چند کارت صادر شده و یا اینکه ممکن است اتومبیل به سرقت رفته و کارت بلااستفاده مانده باشد.

حاج محمدرضا همچنین خاطرنشان کرد: یکی از دلایل نیز می‌تواند خودروهای سازمانی باشد که از این کارت‌ها استفاده نمی‌کنند و یا فروختن خودرو و ماندن کارت خودرو نزد وام دهنده باشد.

وی با اشاره به تاثیر مثبت کارت‌های سوخت در کاهش مصرف تصریح کرد: ما از سال ۸۶ تا کنون که ۹ سال از آن زمان می‌گذرد هنوز به حد نصاب قبل از سهمیه بندی که رکورد ۸۵ میلیون لیتر را داشتیم نرسیده‌ایم و فعلا در ارقام ۷۲ تا ۷۵ میلیون لیتر باقی مانده‌ایم.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت یادآور شد: البته اگر تمامی سازمانهای ذیربط همکاریهای لازم را داشتند میزان مصرف سوخت کاهش چشمگیرتری داشت، بعنوان مثال چنانچه اگر جلویخودروی فرسوده گرفته می‌شد، خودروهای پرمصرف جمع آوری می‌شد، میزان مصرف بیش از این کاهش می‌یافت و می‌تواستیم به مرز زیر ۵۰ میلیون لیتر برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز