خبرگزاری کار ایران

در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان مطرح شد:

ابراز امیدواری مقام اروپایی به اتصال هر چه سریعتر شبکه بانکی ایران به سوئیفت

در دیدار علی طیب نیا با دیدیه رندرز زمینه های افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و بلژیک و برقراری مجدد ارتباط با شبکه سوئیفت طی چند هفته آینده مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اقتصادی و دارایی(شادا)، در این دیدار که با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ، دیدیه رندرز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک و جمعی از نمایندگان صنایع این کشور برگزار شد، زمینه های مختلف توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طیب نیا در خصوص سابقه رابطه دو کشور گفت: پیشینه روابط اقتصادی دو کشور به بیش از 170سال قبل باز می گردد، زمانی که نخستین قرارداد تجاری بین ایران و بلژیک امضا شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاثیرات نا مطلوب تحریم ها بر روابط تجاری دو کشور طی سالهای گذشته گفت: شرایط جدید و توفیقات مربوط به مذاکرات ایران و کشورهای طرف مذاکره، زمینه را برای تجدید و توسعه روابط مهیا کرده است.

دیدیه رندرز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک نیز با اشاره به سابقه طولانی روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور گفت: از ماه فوریه سال گذشته این دومین دیدار من از ایران است و به نظرم زمینه های بسیاری برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی ضمن ابراز امیدواری از رفع سریع تحریم ها در آینده نزدیک گفت : هیچ وقت روابط خوب بین دو کشور قطع نشده است و به همین دلیل وزیر تجارت خارجی همراه با بیست نفر از نمایندگان شرکتهای صنعتی و تجاری بلژیکی در این سفر حضور دارند.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک در ادامه گفت: کارگزاران بخش مالی و تجاری در بلژیک علاقه مند هستند روابط تجاری خود را هرچه سریعتر با ایران از سر بگیرند.

دیدیه رندرز در ادامه گفت: امیدوارم طی چند هفته آینده ارتباط وزارت امور اقتصادی و دارایی  و بانک مرکزی با سوئیفت مجددا برقرار شود.

وی صنعت نفت، تولید محصولات غذایی و کشاورزی و همچنین صنعت انرژی را از جمله زمینه های توسعه همکاری های بین دو کشور برشمرد و گفت: در زمینه فناوری های نوین و به ویژه محیط زیست و پردازش زباله ها بلژیک توانمندی های خوبی دارد که می تواند با شرکتهای ایرانی در این زمینه همکاری کند.

کد خبر : ۳۲۰۷۱۰