خبرگزاری کار ایران

قرائت هم‌زمان مصارف آب و برق در چاه‌های کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۵۰۵

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران از قرائت همزمان مصارف آب و برق چاه‌های کشاورزی در تکنولوژی جدید این سازمان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدمحمد صادق‌زاده در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اشاره به لزوم اتخاذ تدابیر لازم با توجه به مساله کمبود آب در کشور و استفاده بی‌رویه از ذخایر زیرزمینی به عنوان یکی از چالش‌های روز کشور اظهار داشت: برای استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی کنتورهای هوشمند جایگزین دو کنتور موجود در چاه‌ها شده است.

وی افزود: کنتورهای هوشمند آب و برق می‌تواند به عنوان ابزاری کارآمد برای استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد و این کنتورها جایگزین دو کنتور موجود در چاه‌ها شده و قابلیت اندازه‌گیری هم‌زمان پارامترهای آب و برق را ایجاد کرده و سبب کاهش هزینه‌های خرید، نصب، تعمیر و نگهداری می‌شود.

صادق‌زاده گفت: پروژه کنتور هوشمند آب و برق یکی از پروژه‌های طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب بوده که اجرا و تحقق آن اقدامی ملی برای مدیریت همزمان با منابع آب و انرژی است.

بر اساس این گزارش، با توجه به کاهش بارندگی‌های کشور و کسری منابع آبی در کشور؛ برداشت مازاد و حفر غیر‌مجاز چاه‌های کشاورزی مشکلات فراوانی را ایجاد کرده که با استفاده از این کنتورهای هوشمند که قابلیت رصد از راه دور را دارند، کمک شایانی در مدیرت مصرف آب اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز