خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت خبر داد‌ :

فروش 5 هزار خودرو با وام 25 میلیونی از صبح امروز / 99 درصد ثبت نام ها پراید ، پژو و تندر90

از ابتدا هم قرار نبود دوره بازپرداخت ۷ سال باشد بلکه مدت زمان اعلامی تا ۷ سال از سوی دولت عنوان شده بود، بنابراین از ابتدا هم قرار نبود بازپرداخت‌ها به صورت ۷ ساله باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مجتبی خسروتاج از فروش 5 هزار خودرو با وام 25 میلیونی از صبح امروز خبر داد که 99 درصد آن پراید، پژو و تندر بوده است.

قائم مقام وزیر صنعت بعد از ظهر امروز در نشست خبری به توضیحاتی در خصوص طرح خرید کالای ایرانی و وام 25 میلیونی خودرو پرداخت و گفت: از صبح امروز فروش 5 هزار خودرو با وام 25 میلیونی صورت گرفته که 99 درصد آن پراید، پژو و تندر بوده است.

خودروسازان از  بازپرداخت 4 ساله استقبال کردند

 وی در خصوص اینکه چرا مدت بازپرداخت وام خودرو از 7 سال به 4 سال کاهش یافته است؟ گفت: از آنجایی که بانک مرکزی خرید دین را 4 ساله تعیین کرد، خودروسازان هم از بازپرداخت 4 ساله استقبال کردند، البته خودروساز می تواند اقساط را 7 سال تعیین کند و در این خصوص تصمیم گیرنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه 5 بانک متولی پرداخت وام 25 میلیونی خودرو شده‌اند، ادامه داد: بانک های ملت، تجارت، سپه و صادرات چهار بانک عامل برای پرداخت وام خودرو هستند و وام ماشین آلات بخش کشاورزی را هم بانک کشاورزی پرداخت خواهد کرد.

خسروتاج همچنین در مورد طرح خرید کالای ایرانی با اشاره به کاهش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو از ۷ سال به ۴ سال افزود: از ابتدا هم قرار نبود دوره بازپرداخت ۷ سال باشد بلکه مدت زمان اعلامی تا ۷ سال از سوی دولت عنوان شده بود، بنابراین از ابتدا هم قرار نبود بازپرداخت‌ها به صورت ۷ ساله باشد.

فرصت رقابت به خودروسازان داده شود

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هدف ما این بود که فرصت رقابت به خودروسازان داده شود و البته کار فروش و بازاریابی برای فروش خودرو به عهده خودروسازان است و اینکه فروشندگان و خودروسازان چطور می خواهند با مشتریان خود برخورد کنند، بسته به نظر خود خودروسازان دارند.

وی تصریح کرد: خودروسازان می توانند براساس توانایی بازپرداخت مشتریان نسبت به افزایش مدت بازپرداخت از ۴ سال تا ۷ سال داشته باشند و بنابراین اگر اعتبار مشتری کافی باشد، خودروساز می تواند قرارداد بازپرداخت را تا ۷ ساله تنظیم کند، این در شرایطی است که منابع لازم برای فاصله بازپرداخت ۴ تا ۷ ساله باید از سوی خودروسازان تامین شود و بانک مرکزی تنها تا ۴ سال را خرید دین تنزیل می کند.

خسروتاج خاطرنشان کرد: بانک مرکزی قوانینی دارد که بر مبنای این قوانین، چک را حداکثر تا ۴ سال تنزیل می کند، بنابراین خودروساز براساس فرصت و شانسی که برای فروش کالاهای خود با این طرح دولت پیش رویش قرار داده است، می تواند براساس نوع مشتری تصمیم بگیرد.

تحویل خودروها فوری خواهد بود

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه تحویل خودروها فوری خواهد بود و فروش مدت دار در دستور کار قرار ندارد، تصریح کرد: خودروساز متناسب با تولید و ظرفیت خود، خودروها را تحویل می دهد و حتما حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از انعقاد قرارداد خودرو تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۶ نوع خودرویی که مشمول طرح استفاده از وام ۲۵ میلیون تومانی شدند، طی سال گذشته ۹۵۷ هزار دستگاه تولید داشته که از این رقم سهم ایران خودرو و سایپا ۹۵ درصد بوده است.

خسروتاج افزود: در این میان، خودروهای چینی از جمله خودروسازان رایـن، ایران خودرو، کرمان موتور و مدیران خودرو در این طرح حضور دارندریال چراکه هدف دولت این بود که به تمام تقاضاهای مشتریان پاسخ داده شود.

وی در خصوص اجرای طرح خرید اعتباری کالا نیز اطهارداشت: هیچ‌گونه رانتی برای انتخاب تولیدکنندگان در اجرای طرح خرید اعتباری کالا در نظر گرفته نشده و هم اکنون فضایی از سوی وزارت صنعت برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است تا در یک فضای رقابتی وارد اجرای این طرح شوند.

وی گفت: تا شب گذشته ۳۶۵۶ کد کالا وارد سیستم شده که ۵۲ واحد تولیدی را دربر می گیرد و ۳۰۲۰ نمایندگی فروش را هم شامل می‌شود که ۳۶ واحد تولیدی را نیز در بخش فروش اینترنتی حاضر خواهیم داشت.

وی افزود: تولیدکنندگانی که از کارت اعتباری برای فروش کالاهایشان استفاده می کنند، باید بدانند که در یک فضای رقابتی قرار دارند و باید به مشتریان خود تخفیف دهند.

قائم مقام وزیر صنعت در خاتمه تصریح کرد: در مرحله اول تاکید ما این است که آن دسته از کالاهایی در طرح ما قرار گیرند که ۹۰ درصد تولید داخل دارند، اما در مراحل بعدی کالاهایی که با مشارکت تولیدکنندگان داخلی مونتاژ می‌شوند هم در این طرح قرار می گیرند.

 

کد خبر : ۳۲۰۴۸۳