خبرگزاری کار ایران

فلاحتیان:

نیروگاه‌های قدیمی بازنشسته می‌شوند/میزان تلفات برق به 11 درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۴۷۵

در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا به سمت احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برویم و در یک دهه گذشته نیز سعی کرده‌ایم که نیروگاه بخار جدیدی را وارد مدار نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ فلاحتیان معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در پنل تخصصی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق گفت: در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا به سمت احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برویم و در یک دهه گذشته نیز  سعی کرده‌ایم که نیروگاه بخار جدیدی را وارد مدار نکنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بهره‌وری در سوخت و انرژی را به همراه دارد اظهار داشت: در حال حاضر توربین‌های کلاس B در کشور تولید می‌شود ولی توربین‌های کلاس F در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی  قادر است بهره‌وری انرژی را بیش از 50 درصد افزایش دهد لذا برای دستیابی به این میزان بهره‌وری مذاکراتی را با یک کشور اروپایی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های گازی باید تبدیل به سیکل ترکیبی شوند خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که در این بخش سرمایه‌گذاری کنند به میزان سوخت صرفه‌جویی شده می‌توانند معادل ریالی دریافت کنند.

فلاحتیان با بیان اینکه متوسط راندمان نیروگاه‌های کشور در حال حاضر  37 درصد است اظهار داشت: تا سه سال آینده بیشتر نیروگاه‌های بخار کشور به سیکل ترکیبی تبدیل شده  و به این ترتیب می‌توانیم راندمان نیروگاه‌ها را به 45  درصد افزایش دهیم.

وی تصریح کرد:در بودجه سال 95 منابع عمومی  به بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع اختصاص داده خواهد شد و به این ترتیب اگر زیرساخت‌های اساسی اجرایی شود تلفات فوق توزیع از 3 درصد به 2 درصد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: میزان تلفات در سال 92 حدود 15 درصد بود که تا پایان 93 توانستیم این رقم را به 12.9 درصد برسانیم و اکنون نیز میزان تلفات به 11 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه به طرح هوشمندسازی شبکه برق اشاره و اظهار داشت: ما برنامه‌هایی جهت هوشمند کردن شبکه برق داریم اما باید گفت که در کشورهای توسعه یافته نیز شبکه هوشمند کامل وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مذاکراتی با تولیدکنندگان جهت تولید خودروهای هوشمند داشته‌ایم تصریح کرد: از اوایل سال 95 تمام کنترهای جدید هوشمند خواهند شد و به این ترتیب کنتورهای قدیمی با کنتورهای هوشمند تعویض می‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: استفاده از تجهیزاتی که تلفات زا نباشند نیز در دستور کار ما قرار دارند لذا استفاده از ترانسفورماتورهای کم تلفات را جزو برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز