خبرگزاری کار ایران

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

قاچاق میوه؛ تولید را با بحران مواجه کرده‌است

معاون امور باغبانی وزرات جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی چندین نامه به استانداران ارسال کرده تا به بهانه رونق بازارچه‌های مرزی؛ تولید میوه در کشور با مشکل مواجه نشود.

معاون امور باغبانی وزرات جهاد کشاورزی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با حضور در غرفه ایلنا؛ در رابطه با جولان میوه‌های قاچاق در میادین و خرده فروشی‌ها و مشکلاتی که ممکن است به دلیل عدم قرنطینه این محصولات در زمان ورود به کشور به وجود بیاید، بیان داشت: یکی از مشکلات باغداران واردات میوه‌های قاچاق بدون قرنطینه به کشور است که علاوه بر بهداشتی نبودن این محصولات موجب بروز مشکلات در زمینه ورود آفت به کشور می‌شود.

محمدعلی طهماسبی با اشاره به حجم بالای میوه‌های قاچاق در مراکز فروش تاکید کرد: وزیر جهاد کشاورزی چندین نامه به استانداران ارسال کرده تا به بهانه رونق بازارچه‌های مرزی تولید میوه در کشور با مشکل مواجه نشود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در واردات قاچاق میوه این مساله را عنوان می‌کنند که عده‌ای با پیله‌وری اقدام به این کار می‌کنند اما مساله این است که در پشت این اقدام رانتی وجود دارد که این حجم میوه قاچاق در کشور وجود دارد و تنها با پیله‌وری ورود این حجم میوه به کشور امکان‌پذیر نیست.

کد خبر : ۳۲۰۲۷۷