خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در آیین آغاز به‌کار نمایشگاه صنعت برق مطرح کرد:

نمایشگاه؛ فرصتی برای ارائه محصولات صنعت برق در بازارهای جهانی

وزیر نیرو در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران گفت: شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت برق با ظرفیت موجود در این نمایشگاه می‌توانند محصولات خود را در بازارهای جهانی ارائه نمایند.

به‌گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: در زمان حاضر صنعت برق کشور از بلوغ خوبی برخوردار است و در این نمایشگاه به دنبال چند هدف هستیم.

وی گفت: هم‌اکنون محصولات و تجهیزات ساخت ایران در 25 یا 26 کشور جهان در حال عرضه است و در شبکه‌های برق و خطوط انتقال آن کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیت‌چیان با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی برای یافتن بازارهای جدید جهانی است، گفت: با حضور شرکت‌های خارجی می‌توانیم از فناوری‌های روز دنیا مطلع شده و با ایجاد همکاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی به ارتقای محصولات داخلی کمک نموده و تبادل اقتصادی بیشتری را با جهان داشته باشیم.

وزیر نیرو افزود: بسیاری از کسانی که نیازمند تجهیزات برق هستند مانند کارخانجات فولاد و سایر کارخانجات صنعتی، ممکن است اطلاع کافی از تجهیزات ساخت داخل نداشته باشند و این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی صنایع داخلی با تجهیزات داخلی نیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه هر ساله رشد صعودی داشته و همه ساله در این نمایشگاه شاهد عرضه محصولات برتر با کیفیت به‌روز شده دنیا هستیم.

چیت‌چیان در ادامه گفت: همه ساله شرکت‌های مختلف محصولات متنوع و باکیفیت با کاربردهای مختلف را در نمایشگاه عرضه می‌کنند تا بتوانند نیاز داخلی صنعت برق کشور را تأمین نمایند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 110 شرکت خارجی در نمایشگاه حضور داشتند که امسال با افزایش چشمگیری این حضور به 200 شرکت خارجی از 24 کشور جهان و 341 شرکت ایرانی رسید.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران فرصت‌های جدیدی را در زمینه‌های توسعه صنعت برق و مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی فراهم کند.

وی در خصوص میزان بدهی‌های وزارت نیرو گفت: این بدهی‌ها ثابت نیست و به صورت شناور افزایش و کاهش می‌یابد؛ امیدواریم درقالب طرح هدفمندی یارانه ها به تعادل میان هزینه‌ها و درآمد برسیم.

کد خبر : ۳۲۰۱۸۷