خبرگزاری کار ایران

اقساط تسهیلات جدید اعلام شد/خودرو حداکثر 708 هزار، کارت اعتباری 609 هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۹۲۴

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه اقساط تسهیلات خرید خودرو با نرخ سود 16 درصد حداکثر 708 هزار و نرخ سود کارت اعتباری خرید کالا 12 درصد و 658 هزار تومان خواهد بود، گفت: دوره بازپرداخت وام خودرو چهار سال و کارت اعتباری 10 میلیون تومانی 18 ماه است.

به گزارش ایلنا، سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات خرید خودرو و کارت اعتباری، افزود: برای خرید خودرو و کارت اعتباری نیازی به مراجعه مردم به بانک ها نیست؛ متقاضیان باید به نمایندگی های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می شود مراجعه کنند.

وی افزود: فهرست نمایندگی های مجاز و مشمول این طرح در جلسه نهایی امروز(شنبه) با خودروسازان مشخص خواهد شد و از دوشنبه 18 آبان مردم می توانند به نمایندگی ها مراجعه کنند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درخصوص اقساط وام خودرو گفت: با نرخ سود 16 درصد قسط ماهیانه 708 هزار تومان و با نرخ سود 12 درصد 658 هزار تومان خواهد بود؛ البته هنوز نرخ سود این تسهیلات به صورت دقیق تعیین نشده است.

به گفته وی، داشتن اقساط تسهیلات دیگر، محدودیتی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات کارت اعتباری نیز گفت: در فاز اول افراد توسط سازمان ها و دستگاه ها به بانک ها معرفی می شوند و افراد با ارائه کسر از حقوق کارت اعتباری دریافت می کنند بنابراین در این فاز، کسانی که حقوق ثابت دارند براساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می گیرند.

وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18 ماهه 609 هزار تومان خواهد بود.

یادآور می شود، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و هشتمین جلسه خود در 28 مهر ماه امسال، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و خودرو سازان و سازندگان ماشین آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه به شرح زیر مصوب کرد.

همچنین بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تسهیلات به دارندگان کارت اعتباری خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی، با نرخ سود سالانه 12 درصد و در قالب تسهیلات با اقساط حداکثر هجده ماهه ارایه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز