خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر راه و شهرسازی در صنعت هوانوردی:

راه اندازی یک ایرلاین CIP تا دو هفته دیگر / 50 تقاضا برای تاسیس ایرلاین جدید وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۷۸۱

مشاور وزیر راه و شهرسازی در صنعت هوانوردی از راه اندازی یک ایرلاین لاکچری در سطح CIP تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت:‌ طبق اخباری که در چند هفته اخیر شنیده ام،‌ چیزی حدود 50 درخواست برای تاسیس ایرلاین جدید بر روی میز رییس سازمان هواپیمایی کشوری است.

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه هیچ ارتباطی با ایرلاین جدید "نسیم" ندارم،‌ اظهار کرد: "نسیم" کار خود را در قالب آژانس مسافرتی شروع کرد و در زمینه پروازهای چارتری عتبات و سوریه فعال بود که حال فعالیت های خود به تاسیس ایرلاین توسعه داده است.

وی با بیان اینکه طبق اخباری که در چند هفته اخیر شنیده ام در حال حاضر،‌ پیشنهاد تاسیس 50 شرکت هواپیمایی جدید وجود دارد،‌ ادامه داد:سیاست سازمان هواپیمایی کشور افزایش تعداد ایرلاین ها نیست چراکه مدیریت و نظارت بر ایرلاین ها بسیار سخت است و سویی دیگر سیاست سازمان ارتقای کیفیت ایرلاین ها است و نه افزایش تعداد شرکت های هواپیمایی.          

ایلخانی گفت: در حال حاضر 250 هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد که بخش عمده ای از این هواپیماها زمینگیر و فرسوده هستند که مدیریت این ایرلاین های موجود و ورود هواپیماهای جدید به همین شرکت های هواپیمایی می تواند تقاضای موجود در بازار داخلی را پاسخ دهد.  

مشاور وزیر راه و شهرسازی در صنعت هوانوردی با بیان اینکه مدیریت و اعمال حاکمیت و نظارت بر 15 شرکت هواپیمایی موجود بسیار سخت است،‌ افزود: در حال حاضر سیاستسازمان هواپیمایی کشور تجمیع سرمایه ها و ایجاد سرمایه گذاری با شراکت چند سرمایه گذار در پروژه هایی مانند کترینگ و هندلینگ ها است که می توان سرمایه گذاری مشترک و بهره برداری مشترک انجام داد.    

ایلخانی همچنین از راه اندازی یک شرکت هواپیمایی جدید لاکچری و در سطحCIP  تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: این شرکت با یک ناوگان بسیار جدید و متنوع و رعایت تمام الزامات سازمان هواپیمایی راه اندازی  می شود. البته بنده سرمایه گذار این پروژه کلان نیستم اما تجربیات کار در این حوزه را به مدیریت مجموعه منتقل می کنم.

وی همچنین درباره تغییر عنوان ایرلاین هایی که تجربه تحریم را دارند مانند "یاس ایر" تاکید کرد: به طور قطع در دوره پسا تحریم این ایرلاین ها نسبت به تغییر نام و عنوان شرکت اقدام خواهند کرد چراکه خرید هواپیماهای جدید در بازار جهانی نیاز به یک هویت و سفید و دور شدن از گذشته دارد تا بتوانند راحت تر وارد بازارهای منطقه ای و بین المللی شوند.  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز