خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت مطرح کرد:

باید به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم / برنامه‌ریزی برای کاهش سطح تعرفه‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۵۶۸

قبلا ما 14 سطح تعرفه داشتیم که اکنون به 10 سطح تغییر پیدا کرده است و در جهت شفافیت مسائل گمرکی قصد داریم باز هم آنرا کاهش دهیم.

قائم مقام وزارت صنعت و معدن در گفتگو با ایلنا در خصوص اهمیت پیوستن به بازار های جهانی گفت: اگر ما به دنبال افزایش صادرات و اثر گذاری در بازار های جهانی هستیم باید به سازمان تجارت جهانی بپیوندیم.

مجتبی خسروتاج با بیان اینکه در طول دو سال اخیر که دولت تدبیر و امید بر سرکار آمده هیچ سیاست ضد صادراتی نداشته ایم، افزود: همواره سعی ما بر این بوده که حتی با وجود شرایط تحریم از صادرکنندگان حمایت کنیم و حالا که فضا تغییر یافته و برجام اجرایی شده است انتظار داریم تغییرات گسترده‌ای در حوزه بازرگانی خارجی رخ دهد.

وی سپس به تعرفه ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود یک سوم کالاهای وارداتی با تعرفه 4 درصد محاسبه می شوند که این اقلام جزو کالاهای اساسی است و کشور نیاز به آن دارد و گران ترین تعرفه مربوط به پوشاک است که 75 در صد محاسبه می شود.

قائم مقام وزیر صنعت ,معدن و تجارت در خصوص سطح تعرفه ها گفت: قبلا ما 14 سطح تعرفه داشتیم که اکنون به 10 سطح تغییر پیدا کرده است و در جهت شفافیت مسائل گمرکی قصد داریم باز هم آنرا کاهش دهیم.

وی در خصوص افزایش تعرفه برخی کالاها گفت: ما باید در بالا بردن تعرفه هر کالایی دقت کنیم و با احتساب تمام جوانب تصمیم بگیریم. زیرا با افزایش تعرفه یک کالا عملا آن کالا را یک قدم به سمت واردات قاچاق هدایت کرده‌ایم. بر همین اساس باید حساب شده حرکت کنیم زیرا همین بالا بردن تعرفه می تواند اثرات تورمی در اقتصاد کشور داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز