خبرگزاری کار ایران

افتتاح دفتر یاندکس در ایران پیشنهاد روس ها است

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات افتتاح دفتر یاندکس در ایران را پیشنهاد روس ها دانست و گفت: پیشنهاد اولیه افتتاح دفتر یاندکس در ایران توسط وزیر ارتباطات روسیه مطرح شده بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از وزارت ارتباطات، محمدرضا فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: پیشنهاد اولیه افتتاح دفتر یاندکس در ایران توسط نیکلای نیکی فوروف،  وزیر ارتباطات روسیه مطرح شده بود.

وی افزود: نیکی فوروف طی ملاقاتی با همتای ایرانی خود، محمود واعظی، در 25 اکتبر سال جاری، از آمادگی طرف روسی برای افتتاح دفتری برای موتور جستجوگر روسی یاندکس سخن به میان آورده بود که مورد استقبال طرف ایرانی نیز قرار گرفت.

فرنقی زاد تاکیدکرد: در این نشست جزئیات بیشتر این موضوع،  مطرح نشده است.

لازم به ذکر است که واعظی در حاشیه ملاقات خود با نیکی فوروف، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که با افتتاح دفتر یاندکس به منظور بهینه سازی خدمات ارائه شده به ایرانیان موافقت شده است.

در این میان، یکی از مقامات دفتر رسانه ای  یاندکس، در تاریخ  94/8/4 به ترند گفت :  این شرکت  در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افتتاح دفاتر جدید ندارد، اظهار نظری که منجر به بروز ابهام در این زمینه شد.

با این حال یاندکس تاکید کرد که این شرکت هم اکنون آماده بررسی فرصتهای جدید برای همکاری است.

فرنقی زاد تصریح کرد: این موضوع برای نخستین بار طی دیدار وزیران دو طرف مطرح شده و به احتمال بسیار، مقامات شرکت مربوطه در جریان مذاکرات تهران قرار نداشته اند.

یاندکس یک شرکت اینترنتی روسی است که مدیریت بزرگترین موتور جستجوگر در روسیه را با تخصیص 60 درصد سهم بازار آن کشور به عهده دارد. این شرکت، همچنین برخی خدمات و فرآورده های اینترنت محور را نیز، عرضه می کند.

براساس اطلاعات دریافتی از Comscore.com شرکت یاندکس از لحاظ حجم روزانه جستجوها، با بیش از 150 میلیون جستجو در روز، تا آوریل  2012 ،در مقام چهارم بزرگترین موتورهای جستجو در جهان قرار داشته و از فوریه 2013 نیز روزانه بیش از 50 میلیون نفر از خدمات مختلف آن استفاده می کنند.

کد خبر : ۳۱۷۲۲۰