خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک:

ابلاغیه‌ای جهت عدم ترخیص کالا از آمریکا دریافت نکرده‌ایم

کرباسیان گفت: در حال حاضر ما محدودیت در واردات کالا از هیچ کشوری به جز رژیم صهیونیستی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود کرباسیان در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه رهبری مبنی بر توقف واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، اظهار کرد: واردات از گمرک مرحله آخر است و بیش از آن ثبت و سفارش کالا از کشور مربوطه صورت بگیرد بنابراین باید از مواضع قبلی این دستور اجرایی شود اما هنوز هیچ ابلاغیه ای از سوی هیات وزیران به ما ابلاغ نشده است .

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما محدودیت در واردات کالا از هیچ کشوری به جز رژیم صهیونیستی نداریم.

وی در خصوص واردات خودرو نیز گفت: واردات خودرو با نرخ رسمی ارز که از سوی بانک مرکزی تایید می شود محاسبه می گردد چرا که ما برای تعیین حقوق از سوی بازرگانی باید از نرخ یکسان استفاده کنیم بنابراین این بدان معنی است که واردات خودرو با ارز رسمی صورت می گیرد .

کرباسچیان افزود: طبق قانون لازم است واردات کالا با تعرفه صورت بگیرد و از آن طریق واردات کنترل شود لذا استفاده از ابزارهای دیگر جواب نخواهد داد.

رییس کل گمرک ایران در خصوص واردات قاچاق موبایل گفت: واردات رسمی موبایل خیلی کمتر از کل واردات آن است.

وی در خصوص علل افزایش قاچاق موبایل گفت: مهمترین دلیل آن قیمت تمام شده بالا از طریق واردات از مبادی رسمی است چرا که وارد کننده باید 27 نوع عوارض تعرفه های گمرکی و هزینه سایر مجوزها را بپردازد و از طرف دیگر تجارت مرزی ما واردات موبایل را به شکل آسان تری کرده است و همین امرسبب می شود که قاچاق موبایل افزایش پیدا کند این درحالی است که مبارزه با قاچاق تلفن همراه در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفته  و ظرف یک ماه اینده در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی در خصوص واردات آدامس های حاوی مواد مخدر گفت: ادامس هایی که از مبادی قانونی وارد می شود مجوز استاندارد  و بهداشت را دارد بنابراین ما به مصرف کنندگان توصیه می کنیم کالاهایی خریداری کنند در مسیرهای قانونی وارد شده اند.

وی در ادامه در خصوص واردات خودروهای موتورهای پایین با 2500 سی سی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته خودروهای وارد شده که حجم آنها کمتر از 2500 سی سی بود اما ارزش ریالی بالایی داشت بنابراین این وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این خصوص تصمیم گیری کند و ما فقط می توانیم نظر مشورتی خودرا در این خصوص اعلام کنیم.

 

کد خبر : ۳۱۶۶۱۶