خبرگزاری کار ایران

پس از تصویب برجام ‌ و آغاز لغو تحریم‌ها

صنعت نفت نخستین نمایشگاه جذب سرمایه‌ را برگزار می‌کند

نخستین نمایشگاه صنعت نفت ایران پس از تصویب رسمی برجام و همزمان با آغاز روند لغو تحریم‌ها، با رویکرد جذب‌سرمایه در دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا،  دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در عرصه انرژی و با "رویکرد سرمایه‌گذاری" از 21 تا 24 دیماه امسال در جزیره کیش برگزار می شود.

این نخستین نمایشگاه تحت نظر وزارت نفت ایران است که پس از تصویب رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آغاز روند لغو تحریم‌ها برگزار می‌شود و از این نظر،  رویداد مهمی در عصر نوین جذب سرمایه برای صنعت نفت کشور به حساب می‌آید.

در این نمایشگاه آخرین فرصت‌ها و ظرفیتهای سرمایه گذاری، سرمایه پذیری، دستاوردهای سازندگان و تولیدکنندگان نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژیهای نو عرضه می شود.

انتظار می‌رود با لغو تدریجی تحریم‌های ایران، به خصوص در صنعت نفت، دوره جدیدی از مشارکت‌های بین‌المللی در قلب اقتصادی کشورمان آغاز شود. همچنین این نخستین نمایشگاهی است که پس از کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی ایران برگزار می‌شود.

در این دوره از نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، چین، لهستان، چک، اسلونی،  اسکاتلند، فنلاند، بلژیک، اتریش، هلند، دانمارک، سویس، سوئد، فرانسه، انگلیس، آلمان و کانادا حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه با حمایت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، سندیکای صنعت برق ایران، شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک( در سال گذشته با حضور 200 شرکت از کشور های مختلف ،در 21هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شده است.

در طول برگزاری نمایشگاه، نشستهای تخصصی با رویکرد سرمایه گذاری و سرمایه پذیری و بازدید مدیران و کارشناسان صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژی های نو برگزار می شود.

کد خبر : ۳۱۶۴۵۵