خبرگزاری کار ایران

همراهی سیاست، هنر و اقتصاد در دیپلماسی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان برای حمایت از رونق بخشیدن به تجارت فرش ایران در اروپا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، علی ماجدی در دیدار و گفت و گو با رییس مرکز ملی فرش ایران و هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا با اشاره به بهبود شرایط و مراودات سیاسی کشور و برنامه های پیش رو در گستره سیاست و اقتصاد، گفت: آماده ایم تا از این بسترهای فراهم شده برای معرفی، تبلیغ و فروش فرش دستباف ایران بهره بگیریم.

برپایه این گزارش رییس مرکز ملی فرش ایران با حضور در محل سفارت کشورمان در برلین، با اشاره به کارکردهای فرش دستباف در حوزه دیپلماسی عمومی کشور با ذکر مصادیقی از ایفای نقش این هنر ملی در روابط دیپلماتیک خواستار توجه بیشتر نمایندگی ایران در آلمان به این مقوله شد.

حمید کارگر با یادآور شدن اینکه آلمان به عنوان بازار سنتی و مطرح فرش ایران در اروپا پایگاه ویژه ای برای فروش و صدور فرش است گفت: با بهبود مناسبات سیاسی کشور با اروپا و افزایش آمد و شدهای سیاسی و اقتصادی، مناسب است تا از هر بهانه ای برای تاکید بر هنر ایرانی بهره گرفته شود و فرش ایران می تواند سخنگوی شایسته ای برای هنر و فرهنگ کشورمان باشد.

وی با اشاره به برنامه ها و مذاکرات خود با آژانس های تبلیغاتی کشور آلمان برای دستیابی به برنامه تبلیغاتی مناسب برای رونق دادن به تجارت فرش ایران، بر همراهی کامل اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا با سفارت کشورمان در برنامه ها و محورهای پیشنهادی تاکید کرد.

کارگر اهدای فرش به دولتمردان و شخصیت های آلمانی، حضور فرش در مراسم و برنامه های فرهنگی و اقتصادی سفارت، سفارش بافت فرش برای نهادهای خاص، تسهیل در فرایند اجرای طرح تبلیغاتی در اروپا با همراهی سفارت و مواردی از این دست را از جمله مصادیق همکاری سیاست، اقتصاد و هنر دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان نیز با استقبال از این موضوع، برپایی نمایشگاه های محدود و کوچک فرش حتی با کارکرد تزیینی را در برخی برنامه های پیش رو از جمله همایش بانکداری که به زودی برگزار می شود را به عنوان نخستین گام اجرایی پیشنهاد کرد که مقرر شد این مساله از سوی اتحادیه واردکنندگان فرش ایران در اروپا دنبال شود.

کد خبر : ۳۱۵۹۲۶