خبرگزاری کار ایران

یک فعال بخش خصوصی در گفت‌وگو با ایلنا:

نگران لغو تحریم ها نیستیم/خارجی‌ها از نظر قیمت توان رقابت با ما ندارند

مهماندوست گفت: با توجه به اینکه واردات برخی کالا‌ها از جمله سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب اصلا صرفه اقتصادی ندارد و دانش آن نیز نزدیک ۵۰ سال در کشور وجود دارد لذا به واردات ترجیح داده می‌شوند.

علی مهماندوست کار‌شناس یک شرکت بخش خصوصی سازنده تجهیزات آب و فاضلاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص نگرانی‌های بخش خصوصی بابت لغو تحریم‌ها و احتمال دوری جستن کارفرما‌ها از تولیدات ساخت داخل گفت: ما در زمینه ساخت پکیج‌ها و سیستم تصفیه فاضلاب که شامل یک سری فرایند‌ها که منتج به تصفیه فاضلاب می‌شود و همچنین در زمینه تصفیه آب دریا و چاه‌هایی که املاح بالایی دارند فعالیت می‌کنیم که این تجهیزات تماما با کیفیت بالا ساخته می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه واردات برخی کالا‌ها از جمله سیستم‌های تصفیه آب و فاضلاب اصلا صرفه اقتصادی ندارد و دانش آن نیز نزدیک ۵۰ سال در کشور وجود دارد لذا به واردات ترجیح داده می‌شوند.

مهماندوست تصریح کرد: قیمت کالاهای خارجی با ما قابل رقابت نیستند چون ما از مواد اولیه و کارگر ایرانی استفاده می‌کنیم و هزینه واردات و صادرات هم نمی‌دهیم و ضمن اینکه از استالنداردهای بین المللی استفاده کرده لذا از نظر کیفیت نیز با انواع خارجی برابری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل صنایع این است که نیازمند این هستیم که دولت کمک ویژه‌ای  به لحاظ ارائه تسهیلات داشته باشد ضمن اینکه برخی بدهی‌ها به بخش خصوصی پرداخت شود تا بتوانیم روی پای خود بایستیم تا نیازهای داخل را تامین کنیم وگرنه بابت لغو تحریم‌ها نگرانی نداریم.

کد خبر : ۳۱۵۷۳۹