خبرگزاری کار ایران

صندوق توسعه کارآفرینی از کسب و کارهای کوچک حمایت می کند

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی گفت: این صندوق با اعطای تسهیلات و رفع مشکل بازار، از کسب و کارهای کوچک حمایت می کند.

به گزارش ایلنا ، اصغر نورالله زاده چهارشنبه شب در کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: صندوق کارآفرینی امید با توجه به تغییراتی که در راهبردهای خود ایجاد و ازسوی دیگر مجوزی که از بانک مرکزی برای فعالیت در حوزه بانکی دریافت کرد، رویکرد خود را به سمت یک نهاد حمایتی در حوزه کسب و کارهای کوچک تغییر داد.

وی یادآور شد: با این شیوه، این سیاست در صندوق توسعه کارآفرینی در پیش گرفته شد که بتوان موثرتر از کسب و کارهای کوچک حمایت کرد.

نورالله زاده اظهارکرد: بنا شد از کسب و کارهای کوچک این صندوق، متوسط را شبکه بانکی و واحدهای بزرگ را هم صندوق توسعه ملی و هم بازار سرمایه پول حمایت کنند.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی گفت: با این اقدام صندوق درپی حمایت از واحدهای کوچکی برآمد که بازارمحور و براساس نیاز بازار فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سیاست از کسب و کاری حمایت می شود که تولید انبوه دارد اما اندازه بنگاه کوچک است.

نورالله زاده ادامه داد: به این طریق می توان یک زنجیره تولید با حضور بنگاه های تولیدی کوچک شکل داد که بتوانند براساس نیاز شناسایی شده بازار اقلام مختلف را تولید کنند.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی گفت: رکود اقتصادی بر روی کسب و کارهای کوچک تاثیر بیشتری برجا گذاشته است بخصوص بنگاه هایی که تازه فعالیت خود را شروع کرده بودند.

وی افزود: یک رویکرد دیگر این صندوق این بود که مزیت های رقابتی مناطق شناسایی شود و براساس آن بنگاه ها و کسب و کارهای کوچک راه اندازی و فعال شود.

نورالله زاده یادآورشد: در صندوق توسعه کارآفرینی اعتبارهای اشتغال در سال جاری و سال گذشته، 70 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی گفت: ما فکر می کنیم که بتوان با توسعه اشتغال در بخش خدمات، کسب و کارهای کوچک را راه اندازی کرد.

وی اظهار کرد: در صورتی که نیاز به حمایت مالی داشته باشند این صندوق این تسهیلات را فراهم می کند اما تمام مسائل فقط حمایت مالی نیست و بسیاری از آنها نیاز به بازار دارند.

نورالله زاده با بیان اینکه این صندوق برای یافتن بازار عرضه و فروش تولیدهای بنگاه های کوچک نیز وارد عمل می شود، صندوق را آماده شناسایی مزیت های رقابتی مناطق مختلف و ارائه آن به بنگاه های کوچک عنوان کرد.

کد خبر : ۳۱۵۶۷۶