خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

پیشنهادات شرکتهای اروپایی و آسیایی به نفت مناطق مرکزی

کریمی گفت: در حال حاضر شرکت‌های آلمانی، مالزیایی و انگلیسی مستقیم و غیرمستقیم برای ورود و سرمایه گذاری در پروژه‌های نفتی ما اعلام آمادگی کرده‌اند اما ما منتظریم که بعد از رونمایی از قراردادهای IPC و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.

سلبعلی کریمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در با اشاره به لغو تحریم‌ها و تاثیر آن بر سرعت بخشیدن به روند توسعه صنعت نفت، گفت: ما ابتدا باید ببینیم که ماموریت شرکت‌ها چیست و آن‌ها را شناسایی کنیم البته با لغو تحریم‌های سوئیفت و حدف برخی واسطه جهت انتقال پول بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: با لغو تحریم‌ها مباحث مربوط به گارانتی و کیفیت تجهیزات مورد نیاز نیز حل می‌شود.

کریمی استفاده از تکنولوژی برای حداکثرسازی راندمان و افزایش ضریب بازیافت در میادین مشترک و توسعه فعالیت‌هایی است که سرمایه گذار منابع می‌آورد را از دیگر تاثیرات برشمرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده میادین مشترک در نفت مرکزی در مرحله تولیدند، اظهار داشت: ما بگونه‌ای طراحی کرده‌ایم که اگر حداکثر نفت را برداشت کنیم و افزایش تولید داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های آلمانی، مالزیایی و انگلیسی مستقیم و غیرمستقیم برای ورود و سرمایه گذاری در پروژه‌های نفتی ما اعلام آمادگی کرده‌اند اما ما منتظریم که بعد از رونمایی از قراردادهای IPC و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس رقابت ما شرایط خودمان را اعلام و آن‌ها نیز پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهند اگر پیشنهادشان با منافع ملی و ماموریت‌های شرکت ملی نفت همخوانی داشته و دانش فنی و تکنولوژی مدنظر ما را داشته باشد وارد معامله می‌شویم.

کد خبر : ۳۱۵۳۳۱