خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایلنا:

تهیه لیستی از واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات، منجر به رانت می‌شود

هیه یک لیست از واحدهای تولیدی می‌تواند به شکل‌گیری رانت و سوءاستفاده از تسهیلات منجر شود. امیدوارم در این خصوص یک تجدید نظر اساسی صورت بگیرد زیرا اگر این سیاست شکست بخورد، می‌تواند مشکلات بزرگتری را ایجاد کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خبرنگار ایلنا با اشاره به این که در بسته تسریع رونق اقتصادی، تصریح شده که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید لیست صنایعی که می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند، را تهیه کند، گفت: باید دید وزارت صنعت، معدن و تجارت با چه فرمولی می‌خواهد این لیست را تهیه کند و آیا فرمولی ابداع کرده‌اند؟ تهیه یک فرمول جامع،‌ کار دشواری است و مشخص نشده که دست‌اندرکاران چگونه می‌خواهند اقدام کنند.
ابراهیم نکو اظهار داشت: تهیه یک لیست از واحدهای تولیدی می‌تواند به شکل‌گیری رانت و سوءاستفاده از تسهیلات منجر شود. امیدوارم در این خصوص یک تجدید نظر اساسی صورت بگیرد زیرا اگر این سیاست شکست بخورد، می‌تواند مشکلات بزرگتری را ایجاد کند.
وی همچنین در خصوص نرخ سود تسهیلات در این بسته گفت: وقتی دولت می گوید نرخ تورم کاهش یافته است باید نرخ سود بانکی را نیز به طور کلی پایین بیاورد نه این که صرفا برای تسهیلات پرداختی در بسته خروج از رکود، نرخ سود را کاهش دهد. وی در خصوص بازار سرمایه نیز گفت: بازار سرمایه بازتاب دهنده بخش واقعی اقتصاد است و به صورت جداگانه نمی‌توان برای بورس برنامه‌ای داشت. با بهبود بخش واقعی اقتصاد، بازار سرمایه نیز رونق پیدا می‌کند. در حال حاضر نیز دغدغه دولت این است که با رشد بخش واقع اقتصاد به رشد بازار سرمایه کمک کند.

کد خبر : ۳۱۵۳۲۱