خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران؛

بیشتر پروژه های شهرستان‌ها توجیه اقتصادی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۸۵۵

پدرام سلطانی گفت: پروژه هایی که ناشی از فشار نمایندگان برای رای آوری است فاقد توجیح اقتصادی است.

نائب رئیس اتاق ایران در پنجمین همایش هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران با تشبیه قوه مقننه به یک واحد تولیدی، گفت: در روند تصویب یک قانون در مجلس کاملا شبیه تولید یک کالا است که باید علت نوشتن قانون ذینفعان آن و نحوه اجرای آن بررسی شود که ای همان نیاز جامعه به کالا، بازاریابی و خدمات پس از فروش است.

پدرام سلطانی سپس به روند بررسی قوانین در مجلس انتقاد کرد و گفت: قوانین در صحن به صورت بند به بند تصویب می‌شود به طوری که وقتی مجلس رای به حذف یک بند می‌دهد مانند این است که یک آجر را از پی یک ساختمان بیرون بکشید.

وی با انتقاد از احداث برخی پروژه‌ها در استان‌‌ها گفت: برخی نمایندگان برای حوزه انتخابیه خود و فقط به جهت رای‌آوری پروژه‌هایی را اجرایی می‌کنند که هیچ توجیه اقتصادی ندارد که اجرایی شدن این پروژه‌ها عمدتا ناشی از فشار به دولت و وزرا برای احداث این پروژه است.

وی با بیان دخالت‌های نمایندگان در انتصابات مدیران استانی و دخالت در قوای دیگر گفت: این درست نیست  وقتی وزارت‌خانه‌ای که سیاسی و یا اقتصادی باشد هنگام انتصاب مدیر لازم باشد که به نماینده آن شهر یا استان جواب پس بدهد و حتما به دنبال فردی باشد که مورد تایید نماینده قرار بگیرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران از لاریجانی به خاطر تصویب قانون نظارت بر عملکرد نمایندگان قدردانی کرد وگفت: امیدواریم با تصویب چنین قوانینی میزان دخالت قوا در اقتصادکشور و پروژه‌های عمرانی به حداقل برسد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز