خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

عدم اعتماد مردم به سازمان‌های نظارتی در بخش غذا/ تشکل‌ها و انجمن‌های غذایی خود وارد میدان شوند

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۱۳۳

رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش روز جهانی غذا با بیان مشکلات صنایع غذایی گفت: متاسفانه کشاورزان ما جزو ضعیف‌ترین بخش از جامعه اقتصادی ایران هستند که با کمک‌های نقدی که به آنها می‌شوند خود را سر پا نگه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محسن جلال‌پور از لزوم نگاه کارشناسی به صنایع غذایی گفت و افزود: این صنعت توانسته با استفاده از تکنولوژی پیشرفت‌های خوبی داشته باشد به طور مثال اینکه ما ازیک متر مکعب آب چه مقدار محصول می‌توانیم برداشت کنیم و یا با استفاده از برخی تغییرات می‌توانیم فرآوری محصول را افزایش دهیم حاصل از بکارگیری تکنولوژی در این صنعت است.

وی با اشاره به دوران پساتحریم گفت:اکنون که ما در دوران پساتحریم بسر می‌بریم می‌بایست خود را آماده حضور در بازارهای جهانی کنیم. متاسفانه در سال های قبل به دلیل تحریم‌ها و فضای بسته بین‌المللی توجهی به بازارهای بین‌المللی نشد اما امروز باید به این مقوله توجه جدی شود و با استفاده از ظرفیت‌های بالایی که در این حوزه وجود دارد خود را جهت حضور در بازارهای بین‌المللی مهیا کند.

جلال‌پور تصریح کرد: موقعیت کشور از نظر استراتژیکی سبب شده که در بین 15 کشور دنیا قرار بگیریم و این کشورها می‌توانند بازار خوبی برای صادرات باشند.  برند حلال نیز از دیگر مزیت‌هایی است که صنایع غذایی ما از آن برخوردار هستند.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: با توجه به بحران آب نمی‌توانیم بیش از این سطح زیر کشت کشور را افزایش دهیم. به همین جهت باید به کشت فرامرزی فکر کنیم و حضور در کشورهای ICIS می‌تواند به ما در رسیدن به تولید بیشتر و بهره‌وری بیشتر و حضور در بازارهای جهانی کمک کند.

وی به فساد اداری در کشور اشاره کرد و گفت: فساد اداری که امروز وجود دارد سبب شده که اعتماد مردم به سازمان‌های دولتی و نظارتی در بخش غذایی کم شود به همین جهت تشکل‌ها و انجمن‌های غذایی باید وظیفه نظارت و کنترل کیفیت را به عهده بگیرند و به نحوی فعالیت کنند که بتوانند اعتماد مصرف‌کننده را جلب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز