خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

راه آهن از این دولت به یادگار می ماند/ جزییات اولویت های دولت در راه آهن

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۶۰۱

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام همت دولت این است که توسعه راه آهن را از خود به یادگار بگذارد،‌ گفت: افزایش طول خطوط راه آهن،‌ بازسازی و نوسازی خطوط ، دو خطه کردن خطوط، راه اندازی قطار حومه ای،‌ افزایش سرعت سیر قطارها و بازسازی و نوسازی ناوگان از اولویت های دولت در بخش راه اهن است.

محسن پورسید آقایی،‌ مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اقدامات انجام شده در طول دو سال گذشته، اظهار کرد: البته برای ایجاد تحول در زیرساخت هایی مانند راه آهن 4 سال زمان کوتاهی است اما در طول دو سال گذشته اقدامات قابل قبولی در این بخش انجام شد.

وی با بیان اینکه دولت همت خود را گذاشته است تا توسعه راه اهن را به یادگار بگذارد، گفت: از ابتدای دولت بازسازی خطوط قدیمی شروع شد که در طول دو سال گذشته، بازسازی خطوط  محور جنوب از اراک تا اندیمشک بعد از 55 سال کلید خورد و  خوشبختانه تا به امروز  100 کیلومتر از خطوط راه اهن این مسیر بازسازی و نوسازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدواریم تا پایان سال 95 بازسازی این محور به اتمام برسد.  

پورسید آقایی با اشاره به اقدامات دولت در بازسازی محور شمال کشور ادامه داد: در حال حاضر خطوط راه اهن محور شمال هم که از 60 سال گذشته بازسازی نشده بودند،‌ در حال تعویض و نوسازی هستند و تا پایان سال جاری قطعاتی که از راه آهن شمال باقی مانده بود را تا نزدیگی گرگان تعویض خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار کرد: پس از اتمام این پروژه ها بازسازی خطوط راه آهن مسیر کرمان شروع خواهد شد که عمر زیادی از این خط گذشته است و نیاز اساسی به تعویض و تغییر دارد.  

   ‌

شروع دو خطه شدن 1200 کیلومتر خط آهن

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات دیگر شرکت راه آهن در دولت یازدهم،‌ گفت: اقدام جدیدی که شروع شده؛ دو خطه کردن برخی از خطوط راه اهن است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .   

وی افزود: مطالعات دو خطه شدن 3 هزار کیلومتر خط آهن شروع شده و برای شروع  1200 کیلومتر این پروژه  قراردادهایی را منعقد کرده ایم و در حال حاضر دو خطه شدن راه آهن هم در حال اجرا است.

پورسید آقایی گفت:‌ اگر بودجه ها طبق برنامه اختصاص یابد تا پایان سال جاری 400 کیلومتر از پروژه دو خطه شدن راه آهن به اتمام می رسد و می توانیم این خطوط جدید را به بهره برداری برسانیم.

 

برقی شدن خط آهن تهران- مشهد؛ منتظر خط اعتباری فاینانس چین   

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت افزایش سرعت سیر قطارها گفت:‌ جدی ترین پروژه راه آهن برای افزایش سرعت سیر قطارها است پروژه تهران- مشهد است که سرعت تردد و سیر در این مسیر  به 200 کیلومتر افزایش می یابد و بعد از آن هم قطار سریع السیر تهران- قم – اصفهان از پروژه های مهم راه اهن برای افزایش سرعت سیر قطارها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کارهای مطالعاتی و قراردادی پروژه برقی شدن خط آهن تهران- مشهد به اتمام رسیده است،‌ تاکید کرد: برای اجرای این پروژه منتظر خط اعتباری فاینانس چین هستیم.

پورسید آقایی با اشاره به اهمیت پروژه برقی شدن خط آهن تهران- مشهد، ادامه داد: عملیاتی شدن فاینانس چین زمان بر خواهد بود اما امیدواریم در سفر رییس جمهور چین به ایران که ظرف ماه های آینده انجام می شود امیدواریم موضوع این قرارداد از طرف دولت به آنها اعلام شده مورد پیگیری قرار گیرد و بتوانیم فاینانس برقی کردن تهران- مشهد را با خط اعتباری چین حل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افز ود:‌پروژه  قطار سریع السیر تهران- قم – اصفهان شروع شده است کار فاینانس آن انجام و عملیات زیرسازی آن در حال اجرا است و طبق برنامه این پروژه تا 4 سال دیگر به اتمام می رسد .

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز