خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ما پاسخگوی کارهای مجلس نیستیم

وزیر ارتباطات گفت: بحث بورسی‌شدن ایرانسل کنسل نشده، اما بالاخره زمانی که شرکت‌های بزرگ قصد ورود به بورس را دارند باید آمادگی‌های لازم را در خود ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در نشست خبری که به مناسبت هفته پست برگزار شد؛ بیان داشت: صلاح نیست شرکتی که در سال‌های سخت تحریم با وجود تمام مشکلات سرمایه‌گذاری در ایران را دنبال کرده را مشکل مواجه کنیم.

وزیر ارتباطات در خصوص وضعیت بورسی شدن ایرانسل گفت: بحث بورسی‌شدن ایرانسل کنسل نشده، اما بالاخره زمانی که شرکت‌های بزرگ قصد ورود به بورس را دارند باید آمادگی‌های لازم را در خود ایجاد کنند.

وی افزود: این شرکت فعالیت‌های خود را به طور مرتب و شفاف انجام می‌دهد و اینگونه نیست که اگر سهام آن در بورس ارائه نشود اتفاق خاصی افتاده است، اما به هرحال حالا که سرمایه‌گذاران خارجی قصد ورود به ایران را دارند اگر فضای سرمایه را آرام‌تر نگه داریم شرایط بهتری در کشور حاکم می‌شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: زمانی که شرکت‌های بزرگ قصد ورود به بورس را دارند باید آمادگی‌های لازم را در خود ایجاد کنند.

وی افزود: شرکت ایرانسل شرکتی است که 49 درصد سهام آن متعلق به سرمایه‌گذار خارجی است و اکنون در شرایطی که کشورهای مختلف قصد ورود به ایران و سرمایه‌گذاری در آن را دارند، لازم است شرکتی که در شرایط سخت همکاری کرده و سرمایه‌گذاری خود در ایران را رها نکرده حمایت کنیم و حال که این شرکت اعلام می‌کند شرایط برای آن آماده نیست ما هم کمی انعطاف‌پذیری داشته باشیم.

واعظی تاکید کرد: از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که این شرکت فعالیت‌های خود را به طور مرتب و شفاف انجام می‌دهد و اینگونه نیست که اگر سهام آن در بورس ارائه نشود اتفاق خاصی افتاده است، اما به هرحال حالا که سرمایه‌گذاران خارجی قصد ورود به ایران را دارند اگر فضای سرمایه را آرام‌تر نگه داریم شرایط بهتری در کشور حاکم می‌شود.

وزیر ارتباطات در خصوص اعلام نظر 100 نماینده مجلس برای بازگرداندن مخابرات به بدنه دولت مطرح  گفت:  به دنبال دولتی‌کردن مخابرات نیستیم و هیچ‌گاه در این مسیر کوچک‌ترین گامی برنداشته و تمام تلاش خود را در راستای توسعه و بهبود کیفیت خدمات مخابرات قرار داده‌ایم.

وی تا کید کرد:موضع ما در این خصوص از ابتدا تاکنون یکسان بوده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اکنون مخابرات شرکتی انحصاری است و از سوی دیگر بسیاری از فعالیت‌های آتی ما از جمله شبکه ملی اطلاعات به توسعه این شرکت بستگی دارد. اکنون تمام شرکت‌های دنیا به شکل IP محور به ارائه‌ی خدمات می‌پردازند و لازم است ما هم در این مسیر نوآوری خاص خود را داشته باشیم.

واعظی در خصوص کشمکش وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات گفت: ما هیچ کشمکشی با جایی نداریم، در گذشته در مقطعی از زمان تعرفه‌های این شرکت افزایش پیدا کرد و حال وقتی 30 میلیون مشترک در ایران به جای آبونمان 30 تومانی به‌طور میانگین ماهانه 750 تومان به عنوان آبونمان پرداخت می‌کنند، یعنی در درآمدهای مخابرات افزایش ایجاد شده است.

کد خبر : ۳۱۲۲۹۴