خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران:

واگذاری امور به بخش خصوصی، اقتصاد کشور را متحول می کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۳۸۳

رییس اتاق اصناف ایران گفت: دلیل توفیق نداشتن در اقتصاد، حضور نداشتن مردم در صحنه های اقتصادی بوده است، در حالی که واگذاری امور به بخش خصوصی، اقتصاد کشور را متحول می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اصناف ایران، علی فاضلی روز سه شنبه در همایش ” پلیس، امنیت ، اصناف” که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در کرج برگزار شد، افزود: برای حل معضل بیکاری در کشور، اصناف و بنگاه های کوچک و متوسط می توانند بهترین نقش آفرینی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: بنگاه های صنفی کوچک و متوسط در شرایط فعلی نیازمند حمایت های ویژه از سوی مسئولان اجرایی کشور هستند و آماده اند در صورت حمایت، در توسعه اقتصادی کشور نقش ایفا کنند.

وی اصناف را سربازان خط مقدم دو بخش اقتصادی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: اکنون ۹۰ درصد بخش بازرگانی داخلی کشور در دست اصناف است و به همین جهت هم می توانند در بحث فرهنگی حرف اول را بزنند.

فاضلی افزود: اصناف جزء نادر مجموعه هایی هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام هستی خود را گذاشته اند که نمونه آن تشکیل ستاد پشتیبانی صنوف در دفاع مقدس و تقدیم ۱۰ هزار شهید و همچنین حضور در عرصه سازندگی کشور بوده است.

فاضلی ادامه داد: در بعد سیاسی نیز اصناف جزء اقشار متدینی هستند که گوش به فرمان امام (ره) و رهبری بوده و لذا از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کمترین انحراف را در این بخش شاهد بوده ایم.

رییس اتاق اصناف ایران نقش کسبه و بازار در ایجاد امنیت را بسیار بااهمیت خواند و گفت: جمعیت ۲۴ میلیونی اصناف با داشتن ۸۳۰۰ اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق جزء شاخصه های بازر این مجموعه است و در تامین امنیت در کنار نیروی انتظامی است.

فاضلی افزود: قدر و منزلت اصناف اکنون همتراز نیروی انتظامی است و به همین جهت وقتی مغازه ای در شب باز باشد، احساس امنیت دو برابر می شود.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی به فرماندهان و کارکنان این نیرو و همچنین ارج نهادن به تلاش های این نیرو در تامین امنیت کشور به وجود ناامنی در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی علاوه بر تامین امنیت، اکنون یک نیروی فرهنگی و آموزشی است و این مجموعه در کنار سایر نیروها، ایرانی را درست کرده اند که همه به آن غبطه می خورند.

*اصناف می توانند در ایجاد امنیت کمک کنند

رییس اتاق اصناف شهرستان کرج نیز در این مراسم با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: اصناف می توانند با اقداماتی از جمله نصب دوربین ، به صورت ۱۰۰ درصد در کاهش جرائم امنیتی کمک کنند.

حمید کریمی با بیان اینکه اصناف در بعد اقتصادی نیز تاثیرات مثبتی در آرامش بازار دارند، افزود: تک تک واحدهای صنفی حتی می توانند در بخش فرهنگی نیز تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: همه ما در برابر خون شهیدان مسئول هستیم و لذا باید با مشارکت یکدیگر به ایجاد امنیت در کشور کمک کنیم.

*اصناف می توانند در اجرای اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند

رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا نیز در این همایش گفت: اصناف می توانند در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، در اجرای اقتصاد مقاومتی گام های بلندی بردارند تا اقتصاد مقاومتی به یک الگو در نظام اقتصادی دنیا معرفی شود.

سردار هلالی با بیان اینکه ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه با کمک اتاق اصناف ایران از ابتدای سال جاری آغاز شده است، افزود: در برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه، در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۴ درصد افزایش داشتیم.

وی تصریح کرد: اصناف یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و اگر همکاری صنوف در سراسر کشور نبود، امنیت فعلی حاکم نبود. اگر همکاری آحاد جامعه با نیروی انتظامی نباشد، نیروی انتظامی پایدار ایجاد نخواهد شد.

هلالی با بیان اینکه دشمنان هجمه اقتصادی را آغاز کرده اند، افزود: اصناف سربازان واقعی جبهه اقتصادی هستند و پلیس نظارت بر اماکن وظیفه پشتیبانی از واحدهای صنفی را برعهده دارد و ما وظیفه داریم از مجموعه صنفی حمایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز