خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:‌

افزایش روابط اقتصادی با آلمان به زودی عملیاتی می شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۶۱۳

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، با اشاره به کاهش روابط تجاری ایران و آلمان از 12 میلیارد دلار به 2 میلیارد دلار در دوره تحریم ابراز امیدواری کرد با اراده دو طرف حجم مبادلات تجاری به سطح بالای گذشته برسد.

به گزارش ایلنا و به نقل از فرینا، محمد خزایی در نشست مشترک  هیئت اقتصادی آلمان با مسئولان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در هتل همای تهران برگزار شد افزود: ‌سیاست دولت گسترش روابط اقتصادی با بسیاری از کشورهاست .

وی گفت: امید است در شرایط پس از تحریم ها که فضای همکاری های مالی و اقتصادی مناسب تر خواهد بود بتوانیم بویژه با کشورهایی که به طور سنتی و تاریخی دارای روابط اقتصادی و سیاسی بوده ایم، روابط اقتصادی به جای نخست بازگردد.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، با اشاره به خوش نامی آلمان در صنعت و فناوری های پیشرفته گفت: شرکت های آلمانی و ایرانی در دوران تحریم آسیب دیدند اما در دوره جدید با جذب منابع مالی و سرمایه گذاری خارجی دنبال توسعه همکاری هستیم.

خزائی افزود: با جذب سرمایه گذاری خارجی دنبال ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد کشور هستیم و آلمان ظرفیت خوبی برای توسعه این همکاری ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: قانون سرمایه گذاری مصوب 12 سال قبل تسهیلت خوبی را پیش روی سرمایه گذاران گذاشته است که از جمله تضمین ریسک سرمایه گذاری در ایران از طرف دولت است.

خزائی افزود: سرمایه گذاران خارجی تا 100 درصد می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند و امتیازات و مشوق های سرمایه گذاری در مناطق آزاد نیز ویژه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز