خبرگزاری کار ایران

مصرف برق ایران ۵ برابر ترکیه شد

شورای جهانی انرژی اخیرا به دو موضوع مهم رشد جمعیت و توسعۀ اقتصادی جهان پرداخته است.

یک مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون متوسط مصرف برق ایران ۵ برابر ترکیه است، اعلام کرد: براساس آمارهای موجود، امسال در مقایسه با ۲۰۰ سال گذشته گرم ترین سال کره زمین به شمار می رود.

به گزارش ایلنا ، احمدیزدی در تشریح آخرین وضعیت مصرف برق و انرژی در ایران، گفت: در شرایط فعلی رشد مصرف برق و انرژی در ایران بسیار بالاتر از متوسط جهانی و حتی کشورهای همسایه است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با اعلام اینکه هم اکنون متوسط مصرف برق ایران پنج برابر ترکیه است، تصریح کرد: شورای جهانی انرژی اخیرا به دو موضوع مهم رشد جمعیت و توسعۀ اقتصادی جهان پرداخته است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه افزایش جمعیت، رشد تولید مصرف انرژی در سطح کشورهای جهان را به همراه داشته است، اظهار داشت: در این افزایش تولید و مصرف انرژی، آلاینده های بیشتری به محیط زیست وارد شده است.

یزدی با یادآوری اینکه براساس آمار ترازنامه انرژی به ازای هر کیلووات ساعت تولید و مصرف برق ۹۲۲ گرم انواع آلاینده در محیط منتشر می شود، بیان کرد: باتوجه به اینکه ۸۵ درصد از انرژی برق تولیدی از انرژی های فسیلی تولید می شود قطعا در آینده آلاینده های بیشتری وارد محیط زیست خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان ناسا آمریکا در طول ۲۰۰ سال گذشته، سال جاری گرم ترین سال کرۀ زمین بوده است، تاکید کرد: با توجه به توسعه اقتصادی جهان نیاز به افزایش مصرف و تولید انرژی هم افزایش می یابد.

این مقام مسئول در پایان خواستار رعایت و صرفه جویی جدید مشترکان در مصرف برق و انرژی در کشور شد و خاطرنشان کرد: رشد مصرف سوخت و انرژی منجر به آسیب دیدگی بیشتر محیط زیست، انتشار آلاینده ها و اتلاف منابع خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۹۵۰۴