خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

تشکل‌های حرفه‌ای حاشیه سود بالایی دارند/سی.ان.جی مصرف بنزین را به 73 میلیون لیتر کاهش داد

ریاحی گفت: قبل از ورود سی ان جی در سبد سوخت کشور مصرف بنزین رشد 80 میلیون لیتر را داشته در حالی که هم‌اکنون مصرف این فرآورده در کشور به مرز 73 میلیون لیتر در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور ریاحی معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نخستین همایش ملی جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان اینکه شرکت ملی پخش در راستای حمایت بخش خصوصی فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است به طوری که در چرخه سوخت‌رسانی این مجموعه را به هیچ عنوان تنها نگذاشته است، افزود: برای توسعه خدمات در جایگاه‌های سوخت کشور باید نگاه مسئولان در این عرصه تغییر پیدا کند تا بتوانیم در راستای ارتقای خدمات، تشکل صنفی حرفه‌ای در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما در زنجیره خدمات‌رسانی باید در کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنیم، افزود: برای حفظ جایگاه باید در راستای حفظ منافع ملی حرکت کرده که این امر با شناسایی گلوگاه‌ها امکان‌پذیر است.

ریاحی با تاکید بر اینکه جایگاه داران باید نیازهای جایگاه‌ها را شناسایی کرده تا بتوانیم خدمات ویژه برای مردم ارائه نماییم، افزود: هم اکنون در عرصه زنجیره سوخت‌رسانی چالش‌هایی وجود دارد که این امر با شکل‌گیری تشکل‌های صنفی حرفه‌ای برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: اگر تشکل‌ حرفه‌ای در کشور شکل بگیرد حاشیه سود بالایی برای جایگاه‌داران وجود خواهد داشت که در این صورت جایگاه‌داران می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

ریاحی با بیان اینکه اکنون دوره گذار نیست بلکه دوره انتظار است تا یک برند تخصصی در این صنعت شکل بگیرد، گفت: برنامه استراتژیک کلان وزارت نفت این است که بتوانیم با ایجاد رویکرد جدید موانع و مشکلات را برطرف نماییم.

وی ادامه داد: دولت به دنبال تصدی‌گری نیست بلکه می‌خواهد نظاره گر باشد تا با ایجاد این تشکل فصل مشترکی را برای منافع ملی کشور ایجاد نماید هرچقدر بتوانیم بخش خصوصی واقعی را حمایت کنیم خروجی بهتری خواهیم داشت.

ریاحی گفت: قبل از ورود سی ان جی در سبد سوخت کشور مصرف بنزین رشد 80 میلیون لیتر را داشته در حالی که هم‌اکنون مصرف این فرآورده در کشور به مرز 73 میلیون لیتر در روز رسیده است.

کد خبر : ۳۰۹۳۶۵