خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با ایلنا:

سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن مشکلی نخواهند داشت

معاون وزیر اقتصاد گفت: چالش خاصی در حوزه معدن وجود ندارد و برخلاف تصوری که برخی ممکن است داشته باشند سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن هیچ مشکل قانونی نخواهد داشت و ما سعی بر سهولت سرمایه گذاری ها در این بخش داریم .

محمد خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص جایگزینی بودجه معدن به جای نفت در کشور، اظهار داشت: بخش معدن در صورتی که توسعه یابد با توجه به برنامه هایی که در دست اجراست قطعا می تواند بخش مهمی از درآمدهایی که از مسیر نفت و گاز در کشور تامین می شود را جبران کند .

وی تصریح کرد: سیاست دولت این است که وابستگی به نفت و منابع نفتی را کاهش دهد بنابراین یکی از موارد جایگیزینی مناسب توسعه بخش معدن در کشور خواهد بود.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در مورد سرمایه گذاری ها در بخش معدن، خاطر نشان کرد: حضور سفرای کشورهای مختلف در همایش معدن و صنایع معدنی نشان داد که استقبال خوبی در این حوزه وجود دارد.

خزاعی در پاسخ به این پرسش که مهمترین چالش در حوزه سرمایه گذاری های خارجی در بخش معدن چیست؟،گفت: چالش خاصی در حوزه معدن وجود ندارد و برخلاف تصوری که برخی ممکن است داشته باشند سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن هیچ مشکل قانونی نخواهد داشت و ما سعی بر سهولت سرمایه گذاری ها در این بخش داریم.

 

کد خبر : ۳۰۹۲۲۰